مدیرکل گمرک آبادان با ابراز خرسندی از به ثمر نشستن تلاشهای انجام شده برای آغاز صادرات هوایی کالا از فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان گفت: منطقه آزاد اروند ظرفیت تبدیل به هاب هوایی صادرات کالا را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، محمد رضا پارسا اصیل شب گذشته در آئین نخستین پرواز کارگو (باری) با محموله ی ماهی و میگو که از فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان به مقصد کویت انجام شد، اظهار کرد: با همت تمامی دستگاهها این کار به ثمر نشست و به طور یقین بازتاب خوبی در پی خواهد داشت.

وی افزود: منطقه آزاد اروند این ظرفیت را دارد که از نظر صادرات هوایی به عنوان یک هاب منطقه ای برای کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و دیگر کشورها عمل کند.

وی تصریح کرد: به طور حتم حرکت در این مسیر ضمن تشویق تولیدکنندگان محصولات برای انتخاب این منطقه برای صادرات کالاهایشان به خارج از کشور، می تواند سبب رونق منطقه آزاد اروند نیز شود.

مدیرکل گمرک آبادان یادآور شد: پس از سالها، فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان به طور واقعی استارت واقعی اش را با این پرواز کارگو زد که امید می رود این حرکت آغاز کارهای بزرگتر به مقاصد بیشتر همراه با تحولات خوب در جهت بهبود معیشت مردم و رونق اقتصادی منطقه باشد.

پارسا اصیل؛ با بیان اینکه با تاسی از فرمان مقام معظم رهبری سعی کردیم به عینه و با رفع موانع و پشتیبانی ها کارها را به انجام برسانیم، گفت: برای به نتیجه رسیدن این اقدام ارزشمند بسیاری از دستگاهها همکاری و همراهی کردند و توانستیم در نهایت با مواجه و مقابله با بسیاری از موانعی که در مسیر تحقق این امر وجود داشت، شاهد نهایی شدن کار به شکل مطلوب باشیم.

وی افزود: امید می رود روند کار با همراهی و هم افزایی تمامی دستگاههای مرتبط در منطقه آزاد اروند از جمله خود این سازمان، گمرک و فرودگاه با توسعه بیشتر همراه باشد،  همه وظیفه داریم در چارچوب قانون و برای دستیابی مردم به ره آوردهای نیک و خوش فرجام تمامی تلاشمان را به کار بگیریم.

وی اظهار کرد: کار قشنگی که امشب انجام شده اینکه شاید بسیاری از صادر کنندگان نگاهشان به حرکت امشب است تا ببینند که به درستی انجام شد یا خیر یا سازمانهای مدعی کمک و همراهی به وعده هایشان عمل کردند یا خیر، که خوشبختانه با همت تمامی دستگاهها این کار به ثمر نشست و به طور یقین بازتاب خوبی دارد.

48