ایسنا نوشت :

 رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: اطلاع از شرایط سیاسی موجود بر هر انسان مسوول ضرورت دارد؛ چراکه امروز دست‌هایی در کار است و اهدافی را دنبال می‌کند که در سرنوشت ما تأثیرگذار است.

 آیت‌الله مصباح یزدی در بیست و یکمین نشست فارغ‌التحصیلان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با عنوان «گروه انحرافی جدید» با بیان این‌که «برخی گمان می‌کنند جریان فراماسونری جریانی مرده است» افزود: همواره جریانات انحرافی مترصد ضربه زدن به این نظام هستند.

 مصباح با اشاره به انقلاب عظیم اسلامی از اسلامیت، استقلال و آزادی و ولایت‌فقیه به عنوان ارکان نظام یاد کرد و گفت: همه دشمنان و مخالفان نظام نیز در این جهات با نظام اسلامی مخالفند.

این عضو مجلس خبرگان با اشاره به تقسیم‌بندی دشمنان بر حسب تفکر و اعتقاداتشان خاطرنشان کرد: کسانی که با اسلامیت این نظام مخالفند چند گروه هستند. گروهی که اصلا دین را قبول ندارند، مانند ماتریالیست‌ها و کسانی که اساسا منکر دین بوده و دین را افیون جامعه می‌نامند.

 وی دسته دیگر از مخالفان اسلامیت نظام را کسانی دانست که هرچند دین را قبول دارند و اصل وجود خدا، پیامبران و اجمالا وحی را می‌پذیرند، اما برای دین نقش تاریخی قائلند و می‌گویند دین در دوره‌ای اثرگذار بوده و امروز تاریخ مصرف آن گذشته است.

 مصباح‌یزدی با اشاره به تقسیمات برخی جامعه‌شناسان درباره دوران زندگی بشر گفت: این دسته دوران زندگی بشر را به دوره خرافات و دین؛ فلسفه و علم تقسیم می‌کنند و معتقدند هرکدام در دوره خود در کنترل وضع جامعه و حتی پیشرفت تمدن بشری نقش داشته‌اند، اما امروز دوره علم و تجربه در آزمایشگاه‌هاست و تنها حقایقی که با آزمایش و تجربه اثبات می‌شوند، اهمیت دارد.

 وی گفت: این دسته افراد که با اسلامیت نظام مخالفند لزوما غیرمسلمان نیستند و حتی در بین مسلمانان نیز افرادی تصریح می‌کنند که دوره اسلام‌گرایی گذشته ولو اینکه اسلام وجود دارد، همانگونه که دوره سوارکاری گذشته هرچند هنوز هم اسب وجود دارد.

مصباح یزدی ادامه داد: این عده که مسلمان هم هستند دین را نفی نمی‌کنند و معتقدند اگر کسی خواست دیندار باشد اشکالی ندارد، اما با نقش‌آفرینی اسلام در اداره نظام مخالفند.

 وی با اشاره به دسته دیگر مخالفان نظام گفت: گروهی نیز هستند که دشمنی آن‌ها با اسلامیت نظام به خاطر تعصبشان به دین یا مذهب خاصی است، اما از این گروه کسانی که قصد دشمنی و براندازی نظام را داشته باشند، بسیار اندک‌اند.

 رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، استقلال و آزادی را رکن دیگر انقلاب اسلامی دانست و گفت: این رکن به معنای مبارزه با امپریالیسم خارجی و دیکتاتوری داخلی است.

 وی منفعت‌طلبی را دلیل مخالفت با این رکن دانست و گفت: اینان لزوما عاشق آمریکا و اسرائیل و امپریالیسم نیستند، بلکه به دلیل این‌که منافعشان در گرو رابطه با آن‌هاست، قصد رابطه با آن‌ها را دارند و حمایت از خط اسرائیل و آمریکا برای آن‌ها جنبه تاکتیکی دارد و از این‌رو با نظام اسلامی دشمنی می‌کنند. این عضو مجلس خبرگان ضمن اشاره به رکن سوم نظام اسلامی و اهداف مخالفان این رکن گفت: مخالفان این رکن گروه‌های مختلفی هستند. یک گروه کسانی هستند که اسلامیت نظام را قبول ندارند و از این رو ولایت‌فقیه را نیز که جلوه اسلامیت است قبول ندارند.

 مصباح‌یزدی گفت: گروه دیگر از مخالفان ولایت‌فقیه کسانی هستند که خودشان با انگلیس سال‌ها مبارزه کرده و زحماتی را برای کشور کشیده‌اند، اما معتقدند امام خمینی(ره) با زرنگی انقلاب را به نام اسلام و روحانیت تمام کرده و قدرت را به عنوان میراثی در دست روحانیان قرار داده است.

 وی با اشاره به دسته دیگری از مخالفان ولایت‌فقیه گفت: یک دسته از مخالفان ولایت فقیه، این نوع کشورداری را تئوکراسی می‌دانند که تاریخ مصرف آن گذشته و در حقیقت آن را ارتجاعی و واپسگرائی می‌دانند.

 وی ادامه داد: گروه دیگری از مخالفان ولایت‌فقیه کسانی هستند که معتقدند روحانیت صلاحیت اداره کشور را ندارند. از این رو برخی از آن‌ها خودبزرگ‌بین بوده و معتقدند رهبری باید در تمام مسائل با آن‌ها مشورت کند و پیشرفت‌های حاصل در کشور را نیز از وجود خودشان می‌دانند.

 مصباح‌یزدی خاطرنشان کرد: در صورتی که انسان این جریان‌های فکری را بشناسد درمی‌یابد که برخی جریان‌هایی که دم از نظام اسلامی و ولایت‌فقیه می‌زنند با آن مخالفند.

 وی با تأکید بر شناخت وظیفه گفت: ابتدا باید خودمان را بسنجیم و ببینیم آیا واقعا با اجرای احکام اسلامی موافقیم یا نه؟

 این استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: در مرحله بعد باید ببینیم آیا واقعا معتقدیم که باید با آمریکا تا زمانی که این رویه را در پیش دارد مبارزه کنیم یا آن را امری لغو می‌دانیم؟ و در نهایت باید خود را بسنجیم که آیا به ولایت‌فقیه اعتقاد داریم و آماده هستیم همه مال و جان خود را در راه او که عمود خیمه نظام است فدا کنیم یا خیر؟

/27214 

 

 

منبع: ایسنا