شهرام شکیبا افشا کرد: عاملان اصلی ضرر ایرانخودرو «مجمع عمومی سالانه ایرانخودرو» صبح دیروز بالاخره رسماً با اعلام ضرر انباشته 123 میلیارد تومانی برگزار شد تا سهامداران رسماً در جریان وقایع رفته بر این گروه صنعتی قرار گیرند. اینها جملات ابتدایی گزارشی است که درباره ایرانخودرو در صفحات اقتصادی «خبر» امروز چاپ شده. طبیعتاً در چنین شرایطی همه انگشتهای اتهامشان را بلند میکنند و میچرخند تا عامل اصلی را پیدا کرده و انگشتهای مورد نظر را به سمتش بگیرند.
لذا براساس وظیفه روشنگری که بر شانههای خویش حس میکنم برای تنویر افکار عمومی هر آنچه در این باب میدانم به اطلاع مردم قهرمان کشورم میرسانم و در این راه از هیچ چیز نمیهراسم. باشد که یک جوری یک طوری بشود و مانند محمد مسعود در خاطره روزنامهنگاری کشورم نامی جاویدان شوم.
. . . و اما بعد. مبلغ ضرر 123 میلیارد بوده. همین نشان میدهد که اساساً ماجرا به هیچ وجه مهم نیست و عنقریب ختم به خیر میشود. نظر به لزوم تسریع در مختومه به خیر شدن قضیه باید به عرض ملت شریف ایران برسانم که عاملان اصلی این ضرر 123 میلیاردی دو نفر بیشتر نیستند.
1- خلبان: که اساساً هر چیز سقوط کند، مقصر اصلی فقط اوست، نه کسی دیگر. که البته متأسفانه در سانحه به رحمت خدا رفته.
2- فاضل خداداد: که تخصصش در ماجراهای 123 میلیاردی است و بس. ایشان هم که اعدام شده و هیچ «دوست» و «رفیق» و شریکی هم نداشته.
لذا ماجرا تمام است. شتر را کشتند، حاجی خلاص.
سهامداران جزء
در همین جلسه فوقالذکر مجمع عمومی سالانه ایرانخودرو اعلام شد که امسال سودی برای تقسیم وجود ندارد و بنا شد به سهامداران جزء به جای سود، خودرو با تخفیف داده شود. اگر ماجرا همین طور پیش برود و مرحومان «خلبان» و «فاضل خداداد» همینطور به خیانتهایشان ادامه بدهند، احتمالاً در یکی دو سال آینده شاهد این ماجرا خواهیم بود که اسامی سهامداران را اعلام میکنند و عوض سود، قطعاتی از خودرو البته به تعداد مکفی بسته به میزان سهامشان اهدا خواهد شد. مثلاً:
1- خانم ژوبین شقایق: تعداد 25000 آینه بغل سمت چپ.
2- آقای پدرام پرورش: تعداد 32742 عدد سردنده.
3- خانم ژینوس شوربخت: 700 عدد راهنما و 1200 عدد فلاشر.
4- آقای غلام غروی: 900 دست سگدست (چپ و راست).
5- خانم ژانارک قمرسیما: 18 دست گلگیر راست و 20 عدد در صندوق عقب و 17 عدد کاپوت.
6- آقای شهرام شکیبا: 10 عدد میللنگ و 90 عدد میلبادامک و 1000 عدد سیم ترمز.
7- خانم ژیلا ژابیز: 9 دست جعبه دنده و 18 دست رینگ و پیستون.