شهردار آبادان از آغاز فعالیت ستاد نخاله برداری در سطح مناطق سه گانه شهری برای مدت یک ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، حسین حمیدپور در حاشیه آغاز به کار ستاد نخاله برداری و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری آبادان در برنامه ای مدون اقدام به تشکیل ستاد نخاله برداری در سطح شهر آبادان برای جمع آوری نخاله ها از سطح مناطق مختلف شهری آن هم طی برنامه ای یک ماهه کرد.

وی افزود: کار جمع آوری نخاله ها و انتقال آنها به نقاط و گودالهای مشخص شده در خارج از شهر، بنا بر احساس نیاز و پاسخ به خواسته شهروندان به انجام می رسد.

وی ضمن در خواست از رسانه ها و مردم شریف آبادان در کمک به شهرداری در انجام موفق این حرکت، تصریح کرد: در پی آنیم که سیمای نازیبای فعلی شهر را که به دلیل وجود خاله ها پدید آمده را پاکسازی و آن را برطرف کنیم و برای آن نیازمند همراهی و مشارکت مردم و قرار گرفتن شان در کنار خود هستیم تا بتوانیم در آینده شاهد این نخاله ریزی در سطح شهر نباشیم.

شهردار آبادان یادآور شد: ستاد نخاله برداری هدفش خالی نمودن شهر از لوث وجود نخاله های ساختمانی است. برای رسیدن به نتیجه ی بهتر در این باره، سامانه ۱۳۷ ارتباط کاملی با این ستاد دارد تا ضمن پاسخگویی به خواسته های شهروندان، بر اساس اطلاعات رسیده از سوی رسانه ها، مردم و فعالان فضای مجازی به ستاد، در زمینه ی جمع آوری نخاله ها در نقاطی که آدرس آنها ارائه می شود، اقدام شود.

حمیدپور؛ در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه قانون به ما اجازه برخورد با متخلف را داده است، گفت: ضمن درخواست چندباره از شهروندان برای همکاری و کمک با ستاد نخاله برداری، در گام بعدی که برای آن برنامه ریزی مدونی نیز انجام شده و به اطلاع عموم می رسد آنکه افرادی که می خواهند ساخت و ساز انجام دهند بایستی با سازمان پسماند شهرداری هماهنگی کنند در غیر این صورت از فعالیت آنها جلوگیری می شود.

وی افزود: انتظار می رود تا شهروندان فیهم آبادانی افرادی که حق شهروندان را با ریختن نخاله در نقاط مختلف شهری ضایع می کنند را به ما معرفی کنند که این کار می تواند در قالب اعلام شماره پلاک خودرو حامل نخاله ها و یا معرفی شخص  به سامانه ۱۳۷ انجام شود. به طور حتم ضمن پیگیری مسئله از طریق مراجع قضایی با فرد و یا افراد متخلف برخورد می شود.

وی با بیان اینکه تا زمانی که نخاله ها از سطح شهر جمع آوری نشوند این مانور ادامه دارد، اظهار کرد: به طور حتم در ماه نخست مردم نتیجه ی این فعالیت را خواهند دید و انتظار می رود تا این هزینه ای را که شهرداری متقبل شده منتج به یک خروجی خوب شود و شهر آبادان از وجود نخاله ها پاک شود.

شهردار آبادان با اشاره به اینکه در ستاد نخاله برداری حدود ۱۴ نفر فعالیت می کنند، تصریح کرد: برای هر منطقه در گام نخست دو کمپرسی، دو لودر سه تا بکهول و شش کارگر و یک ناظر فعالیت دارند، ناظر بایستی هم محل برداشت نخاله و هم محلی که نخاله ریخته می شود را تائید کند، فردی هم به عنوان مسئول ستاد مستقر و فعال است، سه نفر از همکاران ما نیز از سوی شهرداری مرکزی به عنوان ناظران اصلی بر نحوه ی عملکرد ستاد نخاله برداری در سطح مناطق سه گانه اشرافیت دارند.

حمیدپور؛ یادآور شد: اگر این کار را در قالب ستاد تعریف و اجرایی کردیم  به خاطر آنست تا از تمام  توان نیروها در انجام این کار استفاده کنیم و موضوع پراکندگی نخاله را از سطح مناطق شهری جمع کنیم.

وی گفت: البته کار جمع آوری نخاله برداری در سطح شهر انجام می شد اما به دلیل آنکه مدون شده نبود و مدیریت متمرکزی بر روی آن وجود نداشت، این اقدام خروجی ملموسی نداشت.

وی افزود: ستاد نخاله برداری را از حدود چهار هفته ی پیش تشکیل دادیم و در وهله ی نخست به شناسایی نقاط انباشته شده از نخاله و گودالهایی که می توان این نخاله ها را به آنجاها انتقال داد، پرداختیم و امروز به صورت مدون شده حرکت را آغاز کردیم.

به گفته ی وی؛ در فاز نخست این اقدام، معابر اصلی ذوالفقاری ایستگاه ۵ تا ۱۲(بهمن ها) و بلوار قدس از ایستگاه ۷ تا ایستگاه ۱۲ از لوث وجود نخاله ها پاکسازی می شوند.

وی اظهار کرد: در شهر گودالهای بسیاری را شناسایی کردیم که یا در آنها انباشت آب صورت گرفته و یا به شکل نیزار در آمده و می توان با ریختن نخاله ها در درون آنها و تسطیح شان، چهره آن گودال ها را نیز بهتر کرد. ضمن آنکه در مراحل بعدی برای تعیین تکلیف زمین های رها شده نیز، اقدام می شود.