عضو جامعه اسلامی مهندسین، با اشاره به اضافه شدن چهار نفر از سوی جامعتین به کمیته سه نفره اصولگرایان، گفت: با اضافه شدن چهار نفر ماهیت این گروه دیگر متفاوت شده است.

حسن غفوری‌فرد نماینده تهران، در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره تبعات دخالت دولت در فرآیند تصمیم سازی برای انتخابات مجلس نهم، افزود: طبق قانون اساسی دولت و حتی وزرا، به اسم نمی‌توانند در انتخابات دخالت کنند.

وی در ادامه به فرآیند شل گیری کمیته سه نفره اشاره کرد و گفت: آقای رئیس جمهور به عنوان یک فرد حقیقی، جمعی از اصولگرایان را دعوت کردند و از گروه سه نفره خواستند به فعالیت خودشان ادامه دهند، اما بعد از رخدادهای دو ماه اخیر کشور و موضوع جریان انحرافی، فعالیت این گروه متوقف شد.

این عضو موتلفه اسلامی، با تاکید بر اینکه  گروه سه نفره قطعا «وابسته» به رئیس جمهور نیست، تصریح کرد: چهره‌های این گروه سال‌ها است که در عرصه سیاسی فعالیت می‌کنند و به عنوان افراد شاخصی مقرر شد این حرکت را پیگیری کنند و اکنون هم با استقلال این حرکت را ادامه می‌دهند. ضمن اینکه با اضافه شدن چهار نفر از سوی جامعتین به این ترکیب، ماهیت این گروه دیگر متفاوت شده است. به عبارت دیگر با ابتکار جامعتین، ماهیت گروه سه نفره دیگر آن چیزی نیست که رئیس جمهور خواسته بود.

غفوری‌فرد با تاکید بر اینکه اعضای کمیته سه نفره نمایندگان رئیس جمهور نیستند، افزود: این دوستان هم اعلام کردند و تاکید خواهند کرد که کار آنها مستقل از رئیس جمهور است و همان برنامه‌ریزی که در دوران قبل داشتند این بار با محوریت جامعه روحانیت و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه می‌دهند و تلاش می‌کنند نیروهای شاخص را برای حضور در لیست اصولگرایان مهیا کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس هشتم در پاسخ به اینکه اصولگرایان برای جلوگیری از ارائه دو لیست در انتخابات آتی چه باید بکنند؟، گفت: قرار است نماینده همه سلایق اصولگرایان در این کمیته حضور داشته باشند و برخی گمانه زنی‌ها درباره محدود بودن فعالیت کمیته 15 نفره پیش داوری است. باید تا زمان اعلام اسامی این افراد کمی صبر کرد.

وی با بیان اینکه ما تلاش می‌کنیم تمام اصولگرایان را زیر یک چتر واحد داشته باشیم، ادامه داد: این خواست رهبری نیز هست که اصولگرایان شاخه شاخه نشوند.

غفوری فرد در عین حال به این مطلب هم اشاره کرد که معمولا در آستانه انتخابات برخی طیف‌ها ممکن است لیست‌های جداگانه بدهد اما عمده اصولگرایان زیر یک چتر جمع می‌شوند. 

/29212 

منبع: خبرآنلاین