«بوکفیس» نام مجموعه طرح‌هایی است با موضوع کتاب. این ایده اولین بار از طرح روی جلدهای هفته‌نامه «کتاب هفته» آغاز شد و پس از استقبال مخاطبان در نمایشگاه کتاب تهران به صورت مستقل ادامه یافت و نام بوکفیس بر آن گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بوکفیس‌ها تاکنون در اشکال مختلف از جمله کارت پستال، پوستر، تقویم‌های رومیزی و دیواری و... چاپ و منتشر شده و بارها در داخل و خارج از کشور در معرض دید عموم، به خصوص دوست‌داران و علاقه‌مندان حوزه کتاب قرار گرفته است.

از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گرفته تا شصتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت، هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب وین و خانه بین‌المللی هنرمندان در پاریس، همه و همه میزبان بوکفیس‌های سیدعبدالکریم موسوی، طراح گرافیک و مدیر هنری بوده‌اند.

مجموعه بوکفیس دو بخش دارد؛ رنگی و سیاه و سفید. مجموعه سیاه و سفید کار مشترک موسوی با پائلو دالپونته، کارتونیست شهیر ایتالیایی است که ایده‌ها متعلق به موسوی و اجرای آثار بر عهده دالپونته بوده. در اینجا می‌توانید گفت‌وگوی اختصاصی خبرآنلاین با این دو هنرمند را بخوانید و گزیده آثارشان را ببینید.

این مجموعه تاکنون به ۵۰ اثر رسیده و هر سال تعدادی بر آن افزوده می‌شود. به اتفاق آثاری از مجموعه رنگی بوکفیس را می‌بینیم:

۵۷۲۵۹

منبع: خبرآنلاین