به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علیرضا حسنپور، مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین ضمن تاکید بر خدمترسانی دقیق، سریع و منصفانه در جهت صیانت از حقوق شهروندان، اظهارکرد: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و نیاز عمومی به امنیت و آرامش، اولویت نخست ما در رسیدگی به شکایات مردمی یا هرگونه ایراد خسارت به اشخاص بر اثر وقوع تخلفات صنفی، اعاده حق شاکی از طریق ایجاد مصالحه میان طرفین است، چراکه کاهش پروندههای قضایی به بهبود شرایط زندگی همچنین ارتقای سلامت جامعه کمک میکند.
او اصلاح فرآیند خدمترسانی و پرهیز از اطاله دادرسی را جزو محورهای اصلی برنامههای این مرجع برشمرد و گفت: با استفاده دقیق و کامل از اختیارات جدید تعزیرات حکومتی به مطالبات مردمی جامه عمل پوشانده و بخش مهمی از این اهداف محقق شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین از مصالحه شاکیان خصوصی در ۱۸فقره پرونده صنفی طی آذرماه سال جاری خبر داد و گفت: در خصوص کاهش زمان رسیدگی به پروندهها که از دیگر اقدامات این مرجع در سال جاری است، میتوان گفت که از ثبت شکایت و ارجاع به شعبه تا حصول نتیجه به ۲روز و میانگین مدت رسیدگی به پروندههای صنفی کالا و خدمات به کمتر از ۷روز کاهش یافته است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین گزارشهای مردمی را بهترین ابزار نظارتی قلمداد کرد و از شهروندان خواست که در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را از طریق سامانه ارتباطی۱۳۵ اعلام و اطلاعرسانی کنند.
46