رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهیدبلندیان شهرستان قزوین از توقیف و معدوم‌سازی بیش‌از شش هزار کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف و تاریخ گذشته در شهرستان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ هاشم یوسفی، رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهیدبلندیان شهرستان قزوین با اعلام این خبر گفت: در اجرای برنامه سلامت نوروزی از ۲۴اسفند تا ۶فروردین در طی این ۱۲روز، کارشناسان بهداشت محیط این مرکز از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی نظارت بهداشتی داشتند که در این نظارت‌ها ۶هزار و ۹۲۹کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستان قزوین توسط کارشناسان بهداشت محیط توقیف و معدوم و از چرخه مصرف خارج شد.

او افزود: در ادامه این برنامه تعداد یک هزارو ۶۲۹مورد سنجش با تجهیزات پرتابل از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی که شامل: سنجش دمای یخچال و فریزر نگهداری موادغذایی، دمای موادغذایی پخته شده، سنجش ترکیبات قطبی روغن مصرفی، سنجش شوری و سنجش میزان روشنایی محیط کار بود توسط بازرسان بهداشت محیط انجام شد.

یوسفی تعداد موارد کُلرسنجی از آب مصرفی از مراکز و اماکن عمومی مورد بازرسی را بیش از ۵۰۰مورد دانست و گفت: در این مدت ۱۰۰مورد نمونه‌برداری از آب آشامیدنی هم برای حفظ سلامت شهروندان انجام شده است.

رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهیدبلندیان شهرستان قزوین اظهارکرد: شهروندان ضمن رعایت نکات بهداشتی در ایام نوروز و حتی روزهای دیگر می‌توانند شکایات بهداشتی خود را به سامانه۱۹۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت توسط کارشناسان بهداشت محیط این مرکز رسیدگی شود.

46