مناقصه پروژه برقی کردن راه آهن تهران ـ مشهد با انتخاب یک کنسرسیوم داخلی به سرانجام رسید.

گروه اقتصادی: مناقصه پروژه برقی کردن راه آهن تهران ـ مشهد با انتخاب کنسرسیوم  هیربدان ـ  برسان ـ واگن پارس ـ تام ایران خودرو به عنوان برنده این مناقصه به سرانجام رسید.

پیش از این یک منبع آگاه در گفت وگو با خبرنگار خبرآنلاین از  شانس برنده شدن کنسرسیوم (هیربدان، برسان واگن پارس و تام ایران خودرو) خبرداده بود که در نتیجه این پیش بینی با انتخاب این کنسرسیوم برای انجام پروژه برقی کردن راه آهن تهران- مشهد محقق شد.

روز گذشته 14 دی با حضور مدیرعامل راه آهن‌ و جمعی از مسوولان و شرکت کنندگان در مناقصه، کمیسیون معاملات پس از  بررسی اسناد مربوطه، دو کنسرسیوم، شروط و حداقل های لازم را برای ورود به مرحله بعد احراز کرده بودند که سرانجام کنسرسیوم  هیربدان ـ  برسان ـ واگن پارس ـ تام ایران خودرو به عنوان برنده این مناقصه اعلام کرد.

گفتنی است این پروژه بالغ بر مبلغی حدود 792 میلیون یورو پس از امضای قراردادبه مدت 30 ماه به بهره برداری خواهد رسید .

قابلیت سرعت 200 کیلومتر برای قطارهای مسافری ، کاهش زمان سیر از 12 به 8 ساعت، کاهش مصرف سوخت، امکان افزایش ظرفیت تا 50 میلیون نفر در سال، قابلیت عبور قطارهای عریض مسافری و دو طبقه کانتینری، افزایش بهره وری واگن و لکوموتیو و کاهش هزینه های جانبی حمل و نقل از جمله مزایای این طرح است. 

منبع: خبرآنلاین