ایسنا نوشت:

اسماعیل کوثری اظهار داشت: اگر گروه، حزب و یا افرادی می‌خواهند کار سیاسی کنند و در چارچوب نظام حرکت کنند و البته قانون اساسی را هم رعایت می‌کنند مسلما می‌توانند در انتخابات حاضر شوند و منعی در این‌باره برایشان وجود ندارد.
این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی افزود: این‌که عده‌ای می‌گویند اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده نباید حضور داشته باشند به این خاطر است که دقیقا بعد از دهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری، این جریان در قالب فتنه‌گران قصد براندازی نظام را داشتند، بنابراین کسانی که در این رابطه همکاری و همراهی داشته‌اند مورد پذیرش نظام قرار نمی‌گیرند، چنان‌چه در هیچ کشوری چنین چیزی مقبول نیست.
نماینده‌ی مردم تهران در مجلس ادامه داد: البته این بلااشکال است اصلاح‌طلبانی که در جریان فتنه دخیل نبوده‌اند بتوانند در انتخابات حاضر شوند، گرچه ما روی این افراد حرف داریم و معتقدیم برای اطمینان مردم این افراد باید چارچوب‌های اصلاح‌طلبی را مشخص کنند و بگویند چه چیزی را می‌خواهند اصلاح‌ کنند؟ آیا این اصلاح‌طلبی مثل جریان دوم خرداد در 8 سال به دنبال اصلاح‌طلبی غربی هستند و می‌خواهند نظام جمهوری اسلامی را کنار بگذارند و اصلاحات غربی که خود نوعی براندازی است را جایگزین کنند؟
این نماینده‌ی اصولگرای مجلس هم‌چنین درباره‌ی برخی اظهارنظرها درخصوص حضور اصولگرایان منتقد در انتخابات آینده یادآورشد: البته در مورد اصولگرایان منتقدی که خودشان را به اصلاح‌طلبان و فتنه‌گران نزدیک کرده‌اند بحث‌هایی وجود دارد وگرنه کسی در مورد حضور اصولگرایان منتقد در انتخابات اشکالی وارد نمی‌کند و حضور این افراد در انتخابات بلامانع است.
/212219
منبع: ایسنا