رئیس​جمهور پیشین کشور خواستار افزایش هوشیاری نسبت به توطئه و بدخواهی​های غرب و آمریکا شد.

به گزارش خبرآنلاين، در پی رفتار منسجم و تدبیر شده سیاسی - تبلیغاتی غرب، بويژه آمريکا علیه ایران، سید محمد خاتمی در ديدار با تعدادی از دلسوزان و مسؤولان سابق و صاحب نظر در امور سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی اظهار داشت: من نیز مانند شما نگرانم. به نظر می رسد که بهانه گیری​ها علیه ما روز به روز بیشتر و در این اواخر تشدید شده است و چه بسا که مصارف انتخاباتی برای بعضی جریان​ها در غرب و آمریکا داشته باشد.
گزيده سخنان وي به اين شرح است:
اولاً برای کسانی که به اصل انقلاب، مصالح ملی، حقوق مردم و سربلندی ایران می اندیشند به هیچ وجه قابل قبول و تحمل نیست که قدرت ها و کسانی درصدد ضربه زدن به ایران مصالح و منافع باشند. هرگونه برخورد خشن و خصمانه با ایران مطرود است و زیان آن بیش و پیش از هر کس و هرجا متوجه مردم بزرگوار ایران خواهد بود و اقدامی است علیه کل ملت و کشور که همگان باید در مقابل آن بایستند.
ثانیاً لازم است هوشیاری خود را در برابر توطئه ها و بدخواهی ها افزایش دهیم.
ثالثا مسائل و بحث و گفت و گوها و نقد و انتقادهایی که در درون ما هست، امری است داخلی و نمی تواند و نباید دست آویز توجیه دخالت بیگانگان در امور داخلی شود.
رابعاً مواضع و رفتارها و گفتارها بخصوص از سوی مسؤولان نیز باید به گونه​ای باشد که بهانه ای به دست قدرت ها و جریانات بیرونی که مصالح ملی و امنیت و تمامیت ارضی ما را هدف قرار داده اند ندهد.
/2929
منبع: خبرآنلاین