به گزارش خبرآنلاین از خراسان سبزواری در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: مهمترین مشکل ما ایستگاه بود که این ایستگاه جوابگوی حجم دریافت و ارسال محصول شرکت نبود و نهایتا با بررسی های انجام گرفته و جلسات کارشناسی پروژه تکمیل خطـوط ریلی تعریف و برنامه ریزی شد.
سبزواری در این خصوص اضافه کرد : برای راه اندازی و ساخت این پروژه سرمایه ای بالغ بر 1500 میلیارد ریال در بحث تامین و مهندسی و بیش از 2000 میلیارد ریال در اجرا هزینه سرمایهگذاری شد.
وی با اشاره به راه اندازی این خطوط و کمک به توسعه اقتصادی در شرق کشور و تأمین مواد اولیه مورد نیازهـلدینگ فولاد مبارکه گفت : هرچه زمان انباشت و بارگیری محصول کمتر باشد، در کیفیت نهایی آن و به تبع فروش، تاثیر دارد و از طرفی خطوط راه آهن توانایی سرویس دهی و ارائه خدمات بهتری را داراست و بارگیری به موقع حتی بر شرایط تولید شرکت فولاد سنگان تأثیر مثبتی دارد.
وی ادامه داد: در خصوص این پروژه با در نظرگرفتن ظرفیت شرکت ها و مشاوران حاضر در منطقه و کشور، از ریل داخل کشور استفاده نموده ایم و با همت و تلاش همکاران بازرگانی، این مهم با سرعت بیشتر و موثرتری تامین گردید.
وی با اشاره به بومی سازی سوزن ها ریـلی گفت : بومی سازی سوزنها در داخل کشور صرفه جویی ارزی مناسبی در پی داشت و موضوع مورد تاکید در این خصوص تسهیل و تسریع در روند ساخت و پیشرفت کار بود.
مدیر پروژه خطوط ریلی افزود: شرکت فولاد سنگان با ظرفیت سازی ده میلیون تنی بارگیرخانه، عملا پیش بینی پروژه های توسعه ای را نیز داشته است و با افزایش ظرفیت تولید در سالهای آینده، خطوط راه آهن و ایستگاه مربوط نقش مهمی در حمل محصولات تولیدی خواهد داشت.
سبزواری با اشاره به افزایش خطوط صورت گرفته در این پروژه گفت : راه آهن کشوری حدود 14268 کیلومتر خط ریلی دارد که در بیست منطقه فعال بوده و شامل 620 ایستگاه است. اداره کل راه آهن شرق حدود 900 کیلومتر خط ریلی دارد که از بزرگترین اداره کل های راه آهن کشور است و مرکزیت آن در شهر طبس واقع شده است.
وی بیان کرد؛ فولاد سنگان دارای هفت خط است که با توجه به شرایط حاضر، نه خط دیگر را احداث نموده ایم که دارای یک خط بارگیرخانه، شش خط ورود یا تحویل و نه خط ارسال هستیم به این ترتیب شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در خصوص میزان خطوط قبول و اعزام در شرق کشور، بزرگترین ایستگاه را دارا می باشد