پاسخ پنج نفر از بازیگران زن سرشناس سینمایی ایران به اظهارات اخیر فرج‌الله سلحشور کارگردان مجموعه «یوسف پیامبر» با واکنش گسترده کاربران خبرآنلاین مواجه شده است.

به گزارش خبرآنلاین، فرج‌الله سلحشور اخیرا در گفت‌و‌گو با یک خبرگزاری با انتقاد از بحث‌ها درمورد حضور آنجلینا جولی بازیگر آمریکایی در فیلمی ایرانی درباره وضعیت بازیگران زن سینمای ایران اظهاراتی کرد که واکنش‌هایی به همراه داشت.

روز یکشنبه ترانه علیدوستی، پگاه آهنگرانی، نگار جواهریان، هانیه توسلی و باران کوثری در یک یادداشت  به سخنان سلحشور پاسخ دادند. این پاسخ واکنش‌های متفاوت کاربران خبرآنلاین را به همراه داشته که در ادامه برخی از آن‌ها را می‌خوانید.
 
گروهی از کاربران با نظر این بازیگران همسو هستند. یکی از کاربران به نام ذبیح نوشته است: «به نظر من اصلاٌ از روی تیپ و ظاهر آدما نمیشه درباره‌شون قضاوت کرد شاید خانم آنجلینا جولی که آقای سلحشور درباره‌شون اینطوری گفتن از ما به سبب کارهای خیر بسیاری که ما نمونه‌اش رو تو اخبار میبینیم جاشون تو بهشت بهتر باشه و نزد خدا ارج و قرب بیشتری نسبت به ما و امثال ما داشته باشه - شاید یه روزی ما نسبت به جایی که ایشون نزد خدا دارن غبطه بخوریم.»

این نظر با استقبال دیگر کاربران مواجه شده بود و تا زمان انتشار خبر 17 نفر به آن امیتاز مثبت دادند.
 
کاربری بدون نام نیز با انتقاد از سخن سلحشور نوشته است: «اسم یه مقدار بی حجابی و راحت لباس پوشیدن رو نمی شه نیمه عریان بودن گذاشت و ضمنا ایشون هم نباید به این راحتی به هنر‌پیشه های خارج از کشور توهین کنند چون به هر حال بی حجابی جزئی از فرهنگ اون‌هاست.لطفا به انسان‌ها احترام بگذاریم.»
 
گروهی از کاربران معتقدند سلحشور در سخنان خود ادب را رعایت نکرده است. به عنوان مثال یک کاربر همسو با پاسخ پنج بازیگر زن سینمای ایران نوشته است: «ما اینجا بحث بر سر بی حجابی یا بی بند و باری خانمها یا اقایان حاضر در سینمای ایران یا دنیا را نداریم. بحث ما اینجاست که یک نفر مسلمان از بدترین الفاظ برای نام بردن از یک گروه یا صنف در ایران استفاده کرده است. چطور می‌توان یک خانم بی‌حجاب یا سیگاری یا معتاد یا بدلباس یا بی‌بند‌و‌بار را فاحشه خطاب کرد و محل کار او را فاحشه‌خانه؟؟؟؟ آیا این اخلاقیاتی است که رسول اکرم صل الله علیه و آله برای آن مبعوث گردیدند؟ بحث ما بی‌ادبی کسی است که سریالی وزین مانند «حضرت یوسف» را کارگردانی کرده است و خود در همین صنف مشغول به کار است. دوستان اگر علاقه‌مند به بحث در مورد حجاب و بی‌بند‌و‌باری برخی هنرمندان و فساد در سینمای ایران و غیره هستند می توانند باب بحث در آن را هم باز کنند، اما یادتان باشد ما مسلمانیم...»

این نظر با استقبال دیگر کاربران مواجه شد و تا زمان انتشار 19 رای مثبت و سه رای منفی دارد.
 
مهدی فرید نیز در کامت خود نوشته است: «بسیاری از بازیگران زن در سینمای ایران دعوت به بازی در سینمای غرب می شوند ولی به علت ایمان و عشق به مردم و کشورشان وفادار می مانند، برای آقای سلحشور بسیار متاسفم.» از این نظر با 21 رای مثبت و چهار رای منفی استقبال شده است.
 
برخی کاربران هم برای کارگردان سریال «حضرت یوسف» اظهار تاسف کرده‌اند. کاربری نوشته است: «بر مبنای فقه اسلامی دادن نسبت فحشا به یک فرد متضمن رویت فرد در حال فحشا توسط 4 شاهد عادل است و چناچه این تعداد شاهد با آن شرط خاص مهیا نباشند، هر گونه نسبت فحشا به یک مسلمان موجب جاری شدن حد شرعی به تهمت زننده می‌شود. اهمیتی که اسلام به حفظ حرمت اشخاص می‌دهد در سیره معصومین مشخص است. حال باید پرسید چگونه می‌توان با آبروی افراد بر خلاف نص صریح دین مبین اسلام بازی کرد؟ آیا تهمت فحشا به جمعی از بانوان مسلمان (حداقل شرط اسلام گفتن شهادتین است) مستوجب حد شرعی نیست؟ آیا این با عدل و مرام امیرالمؤمنین(ع) سازگار است؟»
 
کاربری با نام غریبه نوشت: «سینمایی که در آن آقای سلحشور باشد .......سینما نیست.»
 
از طرف دیگر برخی کاربران با سخنان سلحشور موافق هستند. کاربری در واکنش به پاسخ بازیگران نوشته است: «آره؟؟؟!!! سینما رو به حال حال خود رها کنند تا همچنان بتازید؟؟!!! کاش این هنرپیشه‌های زنی که الان به اینجا رسیدند قدری به گذشته نگاهی بیندازند ببینند چطوری الان به اینجا رسیده‌اند. همه چی دستشون می‌آد که سینمای ایران چقدر کثیفه.»

این نظر 29 رای منفی و چهار رای مثبت دارد.
 
کاربر دیگری نیز نوشته است: «چه کسانی هم اطلاعیه دادن!!! هنوز چند روز از منتشر شدن عکس هاشون با اون وضع حجابشون در سایت‌ها در جشن خانه سینما نگذشته. حداقل چند تا آدم حسابیشون جواب میدادن باز یه چیزی.» این نظر تا زمان انتظار 33 رای منفی و یک رای مثبت داشت.
 
کاربری به نام رسول هم در موافقت با سلحشور نوشته است: «خانم‌ها چرا ناراحت شدید. چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است. کم مونده به خاطر کلاس بازی خودتون رو خفه کنید.»
                                       
کاربر بدون نامی نیز در دفاع از سلحشور نوشته است: «واقعا باید دهان این هنرمند عزیز را بوسید که حرف دل مردم و هنرمندان را زد و مسئولین امر نیز باید از هنر و هنرمندان واقعی دفاع نمایند نه از عروسک‌ها.»
 
شما هم می‌توانید نظر خود را درمورد واکنش بازیگران زن سینمای ایران به اظهارات سلحشور اینجا بنویسید.
 
58241
منبع: خبرآنلاین