رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دو هفته مانده به شروع سال تحصیلی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از وزیر آموزش و پرورش پرسیدیم چه برنامه ای برای تعطیلی پنج شنبه ها دارند، اما او اصلا تعطیلی پنج شنبه ها را تکذیب کرد.

علی عباسپور تهرانی در کافه خبر امروز گفت: "وزیر اظهارکرد که قرار است روزهای پنج شنبه دانش آموزان را به موزه و بازدید از مکان های دیدنی ببرند."

به عقیده عباسپور، این رفتارها به نوعی سیاست بازی از مسئولان آموزش و پرورش است که به هیچ عنوان با ماهیت این وزارتخانه جور در نمی آید.

او در پاسخ به این سوال که آیا به دلیل کاهش هزینه های مصرفی انرژی مانند آب و برق و ... مدارس را روزهای 5شنبه تعطیل کرده اند؟ گفت: "تاکنون چه موردی از سوی مسئولان آموزش و پرورش مطرح نشده است. اما اگر هم مسئله صرفه جویی مطرح می شود به چه قیمتی خواهد بود. ما باید بیشترین سرمایه گذاری را برای ساختار اجتماعی جامعه کنیم که دولت در این خصوص بی توجه است. هدفمند کردن یارانه هزینه دارد و دولت باید آن را بپردازد. امسال 14 میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش است . اگر دولت بیشتر اضافه کند جای دوری نمی رود."

 عباسپور تهرانی همچنین گفت: "البته دولت فقط یاد گرفته که به مردم پول بدهد. حال کشاورزی از میان برود عیبی ندارد، صنعت متلاشی شود مهم نیست. متاسفانه این سیاست دولت ماست و دولت به این سیاست معتقد است. فقط به مردم پول بدهد و بعد هم شعار بدهد که می خواهد پولها را سه برابر کند. بازهم تاسف می خوریم از اینکه مغز نظام یافته و تعلیم یافته دولت ما همین است و همین از آن خارج می شود. به جای آنکه به تعلیم و تربیت بیاندیشیم."
4747

منبع: خبرآنلاین