رئیس شورای اسلامی شهرکردگفت کاهش پنج درصدی بهای عوارض زیربنا (مسکونی) فقط برای متقاضیان دریافت گواهی صدور پروانه ساخت از زمان تصویب تا پایان سال‌جاری و برای سایر شهروندان و از جمله طرح‌های حمایتی مسکن مانند نهصت ملی مسکن اعمال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرکرد، مصطفی حیدری در یکصد و نودمین‌وچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد تأکید کرد: در راستای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و توجه به شعار امسال با عنوان "مهار تورم رشد تولید" با پیشنهاد شهردار شهرکرد اقدام لازم برای اصلاح و کاهش عوارض زیربنا (مسکونی) از فصل دوم دفترچه عوارض مصوب سال‌جاری به تصویب این شورا رسید.

وی افزود: کاهش پنج درصدی بهای عوارض زیربنا (مسکونی) فقط برای متقاضیان دریافت گواهی صدور پروانه ساخت از زمان تصویب تا پایان سال‌جاری و برای سایر شهروندان و از جمله طرح‌های حمایتی مسکن مانند نهصت ملی مسکن اعمال می‌شود.

حیدری تصریح کرد: این پیشنهاد در نشست علنی شورای اسلامی شهرکرد مصوب شد و پس از تایید هیات تطبیق فرمانداری شهرستان شهرکرد برای اعمال به شهرداری ابلاغ می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نصب دوربین‌های کنترل سرعت در شهرکرد یادآور شد: در محل‌هایی که دوربین نصب شده است باید نسبت به جمع‌آوری سرعت‌گیرها اقدام شود.

رییس شورای اسلامی شهرکرد آشکارسازی سرعت‌گیرهای موجود در سطح شهر را ضروری دانست و اظهار داشت: اقدام شهرداری در اجرای آسفالت و روکش آسفالت مناطق مختلف مرکز استان قابل قدردانی است.

وی گفت: شهرداری شهرکرد آسفالت خیابان‌های خاکی منظریه و روکش آسفالت برخی خیابان‌های میرآباد شرقی را تسریع کند.

حیدری به تهیه و تدوین طرح جامع ترافیک شهرکرد اشاره و تاکید کرد: این طرح هم‌اکنون در انتظار تصویب در دبیرخانه شورای‌عالی ترافیک شهرهای کشور است.

وی افزود: در طرح جامع ترافیک شهرکرد اصلاح هندسی برخی ورودی‌ها و تقاطع‌ها پیش‌بینی شده است.

46

منبع: خبرآنلاین