ایسنا نوشت:

وزير راه و شهرسازي گفت: به دو صورت مسکن مهر به متقاضيان عرضه مي‌شود که در يکي عرصه و عيان متعلق به شرکت مربوطه و وام از سوي دولت تامين مي‌شود و در روش ديگر زمين آن از سوي دولت تامين شده که قيمت اين دو باهم متفاوت است.

علي نيکزاد اظهار كرد: خوشبختانه بازار مسکن از ثبات مناسبي برخوردار است و کارها به خوبي پيش مي رود. ساخت و سازها نيز در کنار تثبيت قيمت، رونق دارد.

وي با اشاره به وضعيت کنوني بازار مسکن گفت: خوشبختانه هم‌اکنون چندين هزار واحد مسکن در حال ساخت است، رشد پروانه‌ها در مقايسه با گذشته بسيار رشد يافته و وام تسهيلات مسکن نيز در حال پرداخت است.

وزير راه و شهرسازي با رد ادعاهايي که درباره افت 15 درصدي توليد در بخش مسکن مطرح مي‌شود، افزود: در بيشتر شهرهاي کشور مشکل تامين و توليد مسکن نداريم و مسئله ما تنها مربوط به سه کلان شهر تهران، مشهد و تبريز است که براساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته، در شهرهاي جديد اطراف اين کلان شهرها در حال ساخت مسکن هستيم.

وي تصريح کرد: تمام تلاش مجموعه وزارت راه و شهرسازي اين است که توليد مسکن مهر براي متقاضيان را به توليد انبوه برسانيم که اگر اين کار انجام بگيرد، به طور يقين به نيازها و درخواستهاي مردم مي توانيم پاسخ دهيم.

نيکزاد در ادامه بازار مسکن را داراي ثبات دانست و گفت: خوشبختانه بازار مسکن نيز از ثبات مناسبي برخوردار است و کارها به خوبي پيش مي‌رود. ساخت و سازها نيز در کنار تثبيت قيمت، رونق دارد.

وي همچنين درباره قيمت مسکن مهر نيز اظهار كرد: به دو صورت مسکن مهر به متقاضيان عرضه مي شود که يکي مربوط به شرکت سرمايه گذاري مسکن است. در اين شيوه عرصه و عيان متعلق به اين شرکت و وام از سوي دولت تامين مي شود که مبلغ بيشتري از متقاضيان دريافت خواهد شد.

وزير راه و شهرسازي در ادامه گفت: اما شرکتهاي ديگري هم در کنار اين شرکت هستند که زمين آن از سوي دولت تامين شده و در اين شيوه هزينه کمتري از متقاضيان دريافت مي‌شود و در هنگام ثبت نام اين موارد به اطلاع متقاضيان مي رسد.

نيکزاد تاکيد کرد: بنابراين برخي ادعاها درباره افزايش قيمت مسکن مهر صحت ندارد.

/39/39

 

منبع: ایسنا

برچسب‌ها