عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به سیاسی شدن پرونده نصر الله تاجیک سفرسابق ایران در اردن گفت: در صورت استرداد وی به آمریکا از سوی انگلیس، حق شکایت برای ایران محفوظ است.

 محمد مهدی شهریاری در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص اقدامات کمیسیون امنیت ملی درباره سرنوشت تاجیک دیپلمات ایرانی با اشاره به بررسی  چندی قبل پرونده تاجیک در کمیسیون امنیت ملی مجلس، افزود: در این رابطه کمیسیون از وزارت خارجه توضیح خواست و معاون مربوطه ،ضمن حضور در کمیسیون توضیحاتی در خصوص اقدامات انجام شده برای آزادی این دیپلمات ارائه کرد.
شهریاری ادامه داد: وزارت خارجه وکیلی را برای امور حقوقی تاجیک استخدام کرده و تا آنجا که می دانم فرآیند رسیدگی به اتهاماتی که به وی زده شده بود به بیگناهی وی انجامیده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به سیاسی شدن موضوع تاجیک، اظهار داشت: این موضوع تابع شرایط خاص است و در شرایط کنونی که فشارها به ایران افزایش یافته است، بعید است انگلیسی ها همکاری داشته باشند.
وی در پاسخ به اینکه در صورت تحویل دادن وی به آمریکایی ها آیا ایران امکان شکایت در مجامع بین المللی را دارد، اظهار داشت:بله،بالاخره در سازمان حقوقی بین الملی این حق ایران محفوظ است.
/212 212
منبع: خبرآنلاین