هزینه راه اندازی سوپرمارکت در سال 1402 به عوامل مختلفی مانند متراژ مکان، تجهیزات و لوازم مورد نیاز، مواد غذایی و پرسنل بستگی دارد. در این مقاله به بررسی هزینه و نحوه راه اندازی سوپرمارکت پرداخته‌ایم تا پایان با ما همراه باشید.

سوپرمارکت‌ها یکی از کسب‌وکارهای کم ریسک و پربازده هستند که نیاز به سرمایه اولیه نسبتاً کمی دارند؛ راه اندازی سوپرمارکت یکی از کسب‌وکارهای پردرآمد و پرسود در ایران است. با توجه به رشد روزافزون جمعیت و افزایش نیاز مردم به خرید مواد غذایی، سوپرمارکت‌ها به‌عنوان یکی از مراکز اصلی تامین مایحتاج روزانه مردم شناخته می‌شوند.

آشنایی با نحوه کار سوپرمارکت و درآمد آن

سوپرمارکت‌ها مراکزی هستند که انواع مواد غذایی، نوشیدنی‌ها، محصولات بهداشتی و آرایشی و سایر اقلام مورد نیاز روزمره را به فروش می‌رسانند. درآمد سوپرمارکت‌ها از طریق فروش محصولات به دست می‌آید. میزان درآمد سوپرمارکت‌ها به عوامل مختلفی مانند متراژ فروشگاه، تعداد محصولات، میزان فروش و قیمت محصولات بستگی دارد و به‌طورکلی، سوپرمارکت‌ها از کسب‌وکارهای پرسود و سودآور محسوب می‌شوند.

کار سوپرمارکت‌ها به دو بخش تهیه و فروش تقسیم می‌شود؛ برای خرید محصولات موردنظرشان معمولا از ویزیتورها کمک می‌گیرند. ویزیتورها نمایندگانی هستند که از طرف شرکت‌های تولیدکننده یا توزیع‌کننده مواد غذایی به سوپرمارکت‌ها مراجعه می‌کنند تا محصولات جدید یا محصولات موجود را به سوپرمارکتی‌ها معرفی کنند. در مبحث فروش نیز، محصولات را باید به بهترین شکل در معرض دید مشتریان قرار دهند و محصولات را به آنها عرضه کنند.

مراحل راه اندازی سوپرمارکت

نکات مهم و مراحل راه اندازی سوپرمارکت

امروزه محصولات متنوع عرضه شده در سوپرمارکت‌ها به یک جزء جدانشدنی از زندگی افراد تبدیل شده‌اند؛ راه اندازی سوپرمارکت، یک فرصت شغلی عالی است که درآمد خوب و امکان ارتباط با مردم را برای شما ایجاد می‌کند؛ اما همه چیز به همین سادگی نیست که تصمیم بگیرید، راه‌اندازی کنید و موفق شوید. راه اندازی سوپرمارکت مستلزم توجه به نکات مهمی است که در ادامه به بررسی مهم‌ترین آن‌ها پرداخته‌ایم.

انتخاب بهترین موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی یکی از مهم‌ترین عوامل در موفقیت یک سوپرمارکت است. یک موقعیت جغرافیایی مناسب، باید دسترسی مناسبی به جمعیت هدف داشته باشد، از نظر شلوغی رفت‌وآمد و پارکینگ، مناسب باشد. وجود رقبا نیز یکی از عواملی است که باید در انتخاب موقعیت جغرافیایی در نظر گرفته شود. اگر مکان سوپرمارکت شما در نزدیکی سوپرمارکت‌های دیگر قرار داشته باشد، باید محصولات و خدماتی ارائه دهید که باعث تمایز شما از رقبا شود. با انتخاب موقعیت جغرافیایی مناسب، می‌توانید شانس موفقیت خود را در راه اندازی سوپرمارکت افزایش دهید.

برآورد هزینه راه اندازی سوپر مارکت

برآورد هزینه های راه اندازی سوپرمارکت 1402

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که یک سوپرمارکت موفق، سوپرمارکتی است که بتواند نیازهای مشتریان خود را به بهترین شکل ممکن برآورده کند، اما سوپرمارکتی موفق است که بتواند هزینه‌های خود را برآورد و کنترل کند. هزینه های راه اندازی سوپرمارکت به عوامل مختلفی مانند اندازه سوپرمارکت، موقعیت جغرافیایی، تجهیزات و لوازم مورد نیاز، وابسته است. در ادامه به برخی از هزینه‌های کلی راه اندازی سوپرمارکت اشاره می‌کنیم.

  • هزینه اجاره یا خرید ملک: این هزینه یکی از مهم‌ترین هزینه‌های راه اندازی سوپرمارکت است که به موقعیت جغرافیایی و مساحت ملک وابسته است.
  • هزینه خرید محصولات: این هزینه شامل خرید محصولاتی مانند مواد غذایی، نوشیدنی‌ها و محصولات بهداشتی است.
  • هزینه تبلیغات و بازاریابی: این هزینه شامل هزینه‌های تبلیغات در رسانه‌های مختلف است.
  • هزینه‌های جاری: این هزینه شامل هزینه‌های جاری مانند هزینه‌های آب، برق، گاز، تلفن و اینترنت است.
  • هزینه خرید میز فروشگاهی: میزهای فروشگاهی، محلی برای انجام معاملات مالی و ارائه خدمات به مشتریان هستند. هزینه خرید میز فروشگاهی بسته به‌اندازه و جنس میزها، متفاوت است.
  • هزینه خرید لوازم و تجهیزات فروشگاه: لوازم و تجهیزات فروشگاه شامل مواردی مانند دستگاه‌های کارت‌خوان، دستگاه‌های خودپرداز و سیستم‌های امنیتی مورد نیاز است.
  • قفسه فروشگاهی و سوپرمارکتی: قفسه‌های فروشگاهی، محل قرارگیری محصولات در سوپرمارکت هستند؛ هزینه خرید قفسه‌ فروشگاهی و سوپرمارکتی بسته به‌اندازه و جنس قفسه‌ها، متفاوت است.

تهیه و خرید لوازم و تجهیزات فروشگاهی برای مغازه

تهیه و خرید لوازم و تجهیزات فروشگاهی یکی از مهم‌ترین و پرهزینه‌ترین مراحل راه اندازی یک مغازه است که نقش مهمی در زیبایی، نظم و کارایی مغازه شما ایفا می‌کنند. گروه صنعتی دی یکی از تولیدکنندگان و فروشندگان تمامی لوازم و تجهیزات فروشگاهی در ایران است. این گروه صنعتی، با تولید طیف گسترده‌ای از محصولات، نیازهای تمامی فروشگاه‌ها را برآورده می‌کند؛ اگر قصد خرید لوازم و تجهیزات فروشگاهی دارید، می‌توانید از محصولات گروه صنعتی دی استفاده کنید. محصولات این گروه صنعتی، با کیفیت بالا و قیمت مناسب، می‌توانند نیازهای شما را به بهترین شکل ممکن برآورده کنند.

همین حالا سوپرمارکت خود را با کمترین هزینه راه اندازی کنید

قبل از راه اندازی سوپرمارکت، باید در مورد نحوه راه اندازی آن تحقیق و مطالعه کنید. در این مرحله، باید با قوانین و مقررات و مجوزهای مربوط به راه اندازی سوپرمارکت آشنا شوید و همچنین، از هزینه های راه اندازی و نحوه مدیریت سوپرمارکت مطلع شوید. اگر در گذشته نیز تجربه مشابهی داشته باشید، احتمالا طی کردن مراحل یاد شده برای شما بسیار راحت‌تر از افراد کم‌تجربه‌تر است؛ اما اگر این اولین کسب‌وکار است که می‌خواهید شروع کنید، بهتر است با متخصصان و افراد باتجربه مشورت کنید تا بهترین راهکارها برای کاهش هزینه را با شما به اشتراک بگذارند. با رعایت نکات و مراحلی که در این مقاله ذکر شده است، می‌توانید سوپرمارکت خود را با کمترین هزینه راه اندازی کنید. شما تجربه راه اندازی سوپرمارکت داشته‌اید؟ هنگام راه اندازی سوپرمارکت با چه چالش‌هایی مواجه شدید؟ چه راهکارهای دیگری برای کاهش هزینه‌ها پیشنهاد می‌کنید؟

منبع: گروه صنعتی دی https://daycompany.ir/