هفته گذشته اظهارنظرهایی مطرح شد مبنی بر اینکه مهمانان سینمایی پارک ملت،مهمانان برنامه سینمایی هفت را میسوزانند. این مسئله به دنبال این مطرح شد که چهارشنبه دو هفته گذشته مهمان پارک ملت، رضا میرکریمی بود که درباره یه حبه قند گفتوگو کرد و جمعه همان هفته میرکریمی به برنامه هفت آمد تا درباره یه حبه قند صحبت کند. در این مدت هم گرچه مهمانان برنامه پارک ملت از قشرهای مختلف سینمایی و سیاسی و... بودند اما حضور سینماگرانی مثل حاتمیکیا، ده نمکی،میرکریمی توانستند خبرساز باشند.
حالا مدیر شبکه اول سیما و مدیر گروه اجتماعی این شبکه درباره برنامه گفتوگو محور «پارک ملت» اظهارنظر کرده اما نه درباره پاسخ به این مسئله. او در نهایت برنامه پارک ملت را با برنامه نود مقایسه کرده و گفته: اینها برنامههای متفاوتی هستند؛ هر چند ما در تلاش هستیم برنامههای چالشی تولید کنیم اما رویکرد، جنس سوالات و اهدافی که در «پارک ملت» دنبال میشود، با برنامه «نود» کاملا تفاوت دارد.
وی میگوید: این برنامه، توانسته است تا حد زیادی در بین مخاطبان و مردم جایگاه خود را باز کند و دیده شود، اما مثل همه برنامههایی که از تلویزیون پخش میشود، نقاط ضعف و قوتی دارد.مدیر گروه اجتماعی شبکه اول سیما هم با بیان اینکه هر برنامه جدیدی که تولید میشود، عمدتا نقاط ضعف و قوتی دارد، تاکید کرد که سعی میکنند بر اساس ذائقه مخاطب جلو بروند. مهدی فرجی، مدیر شبکه اول سیما خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این دوره
چند ماههای که از پخش این برنامه میگذرد، مردم ارتباط خوبی با آن برقرار کردهاند و در تماسها، پیامکها و ایمیلهایی که میفرستند، میبینم که مردم توجه خاصی به این برنامه گفتوگو محور دارند.
وی مهمترین نقطه قوت «پارک ملت» را دنبال کردن هدفی مشخص دانست و افزود: از مهمترین نقاط قوت این برنامه، این است که یک هدف کاملا مشخص و بخصوص را دنبال میکند. هدف برنامه این است که نشان دهد برای یک زندگی بهتر، یک زندگی دینی، یک زندگی سالم، یک زندگی فرهنگی و یک زندگی که ما را به هدف خلقت نزدیکتر کند، چه کار باید کنیم و چه راهی را باید برویم؛ این مسئله، موضوعی محوری است که «پارک ملت» دنبال میکند.
فرجی ادامه داد: این برنامه با رویکرد نشاطبخش، فرحانگیز، امیدبخش و آگاهیدهنده جلو میرود و کاملا میداند چه میخواهد و دنبال چه موضوعی است و آن موضوع را به عنوان مسئلهای محوری دنبال میکند. مدیر شبکه اول در پاسخ به این پرسش که نقاط ضعف «پارک ملت» را چه میداند؟ گفت: اگر بخواهم نقطه ضعفی را مطرح کنم این است که ما خودمان فکر میکردیم در بعضی از حوزهها بتوانیم بعضی از موضوعها را چالشیتر دنبال کنیم ولی هنوز این ظرفیت را در بعضی از مهمانها و کارشناسان ندیدیم.
وی تاکید کرد: کارشناسان و مهمانانی که در برنامه شرکت میکنند، انتظارشان این است که یک شب آرام را داشته باشند در حالی که تصور ما این است که بتوانیم سوالات عمیقتر، جدیتر و راهبردی از خیلی از مهمانان بپرسیم. به اعتقاد من، این اتفاق طوری که شایسته بوده، هنوز رخ نداده است، گرچه در بعضی روزها هم افتاده است.
هر روزی هم که ما یک برنامه چالشی، عمیق و دقیق تولید کردیم، بیش از روزهای گذشته، مورد توجه قرار گرفته است. فرجی در ادامه این گفتوگو اعلام کرد: محمدرضا شهیدیفر تلاش میکند مجریان دیگری را در کنار خودش به برنامه اضافه کند که فکر میکنم بتواند، نقاط قوت برنامه را افزایش دهد.
و اما مدیر گروه اجتماعی شبکه اول سیما نیز درباره نقاط ضعف و قوت برنامه «پارک ملت» عنوان کرد: هر برنامه جدیدی که تولید میشود، عمدتا نقاط ضعف و قوتی دارد. ارتباطی که از طریق پیامک، تلفن و ایمیل داریم، نظرات افراد را منعکس میکند و ما نظراتی را که قابل طرح در رسانه است منعکس میکنیم؛ حتی نقد و انتقادهایی که ما سعی میکنیم آنها را برطرف کنیم و با ذائقه مخاطب جلو برویم.
رحمان فغان با بیان این مطلب که تولید و پخش «پارک ملت» تا تیر ماه سال 91 ادامه خواهد داشت، افزود: قرار است تغییراتی در برخی آیتمهای برنامه از جمله دکور، نحوه پرداختن به موضوعات و مستندهایی که تولید میشود، داشته باشیم.
57301