هر کسی که توانایی مالی لازم را داشته باشد، میتواند از تمام امکانات ارائه شده در سرویس فرودگاهی cip بهرهمند شود. در ادامه به طور کامل به سوال خدمات Cip چیست، پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.
آیا همه میتوانند از خدمات CIP استفاده کنند؟
بله، هر فردی با پرداخت هزینه میتواند از خدمات CIP فرودگاه بهرهمند شود. این امکان حتی برای افرادی که در حوزه اقتصادی خاصی مشغول به فعالیت نیستند نیز فراهم است. به عنوان مثال، افرادی که به دلیل وضعیت جسمانی خود قادر به انجام مراحل مرتبط با سفر نیستند، میتوانند از خدمات CIP بهره ببرند. خانواده ها در سفرهایشان که معمولا به دلیل حجم بالای چمدان ها و وسایل سفر به سختی در فرودگاه تردد می کنند، میتوانند از این سرویس استفاده کنند.
شرکتها برای مدیران و مهمانانشان می توانند از سی آی پی فرودگاه به عنوان یک سرویس تشریفات استفاده کنند. تشریفات فرودگاه یا همان cip برای افراد مسن یکی از گزینه های جذاب است چرا که سفر را برایشان لذت بخش می کند.
چگونه میتوان سفر هوایی راحتتری داشت؟
سفرهای هوایی معضلات زیادی دارند که عبارتند از: انتظار در صفهای طولانی، معطلی و... خدمات سی ای پی تمام این سختیها را برای شما و همراهانتان آسان میکند. با این گزینه از خستگی در فرودگاه خبری نخواهد بود و میتوانید سفری آسوده و لذتبخش را تجربه کنید. تجربه ای همراه با راحتی و آرامش خاطر برای شما به ارمغان می آید. در ادامه به طور مفصل خواهیم گفت سی ای پی چیست و چگونه منجر به راحتی در سفرهای هوایی میشود.
خدمات cip چگونه سفرهای هوایی را راحت میکند؟
شما ابتدا باید این خدمات را رزرو کنید و پروسه ی راحت رزرو خدمات cip یکی از مزیت های این سرویس است. رزرو شما از طریق وب سایت آنلاین انجام می شود و البته در صورت نیاز می توانید از واتساپ با ارسال بلیت به راحتی رزرو خود یا همراهانتان را انجام دهید.
جزئی از خدمات cip، تشریفات ترنسفر یا همان تاکسی فرودگاهی هست که می توانید سرویس ترنسفر از درب منزل تا درب سی ای پی را رزرو کنید اما سالن cip هزینه های مجزایی دارد. در صورتی که ترنسفر رزرو کنید راننده شما را تا سالن cip همراهی می کند. پس از وارد شدن به محیط مجلل و زیبای سالن cip، تجربهای منحصر به فرد برای شما به ارمغان خواهد آمد.
ورودی مجزای سی آی پی خصوصا در سالنهای cip فرودگاههای امام، تبریز، مشهد، اصفهان، اهواز، کیش و شیراز شما را از صف های ترمینالهای عمومی نجات می دهد. پرسنل cip به محض ورود شما، چمدان و وسایل شما را تحویل می گیرند. قسمت ترافیک cip با دریافت مدارک هویتی شما نسبت به دریافت کارت پرواز و تگ چمدان شما اقدام می کند. حین استراحت شما در بخش تشریفات، پرسنل خدمات CIP به طور کامل مسئولیت حمل و نقل چمدانها و بارهای شما و تحویل آن را بر عهده میگیرند، همچنین تمام مراحل مرتبط با امور اداری سفر و گذرنامه نیز به صورت اختصاصی برای شما انجام میشود.
توضیحات فوق برای پروازهای خروجی در cip ارائه شد اما برای پروازهای ورودی به سالن تشریفات نیز به شما خدمات ویژه ارائه می شود.
یک نفر برای استقبال از شما پای پرواز حضور دارد و معمولا اسم شما (مسافر) بر روی بورد نوشته می شود و به محض ورود، مهماندار شما را ملاقات می کند. به همراه مهماندار به سمت سالن cip راهنمایی و مشایعت می شوید. معمولا در باند فرودگاه با خودروی اختصاصی جدا از سایر مسافران شما به بخش مربوطه راهنمایی می شوید.
به محض ورود یک نیروی خدمات cip برای دریافت چمدان شما به بخش بارانداز اصلی مراجعه می کند و شما در مدت اقامت پذیرایی می شوید به محض دریافت چمدان و انجام امور ورودی شما در صورت رزرو، تاکسی برای شما اماده می شود و تامحل سکونت مشایعت می شوید.
خدمات CIP در فرودگاه بینالمللی امام خمینی
خدمات cip فرودگاه امام از استانداردهای بسیار بالا بهرهمند است. این خدمات شامل یک سالن اختصاصی است که ورودی اختصاصی ای نیز برای استراحت مسافران و پذیرایی از آنها موجود شده است. این سرویس نه تنها امکاناتی مانند اینترنت رایگان و اتاقهای استراحت را فراهم میکند، بلکه ایستگاههای صنایع دستی، اتاق سیگار، اتاق بازی کودکان، سوئیت های استراحت و باجه بانک نیز در دسترس مسافران قرار دارد. همچنین، یک پارکینگ اختصاصی برای خودروهای مسافران نیز در نظر گرفته شده است.
روش استفاده از خدمات CIP
برای استفاده از خدمات CIP، ابتدا میتوانید با مراجعه به وبسایت مربوطه با استفاده از اطلاعات پرواز بر روی بلیت خود، خدمات cip را رزرو و خریداری کنید. رزرو خدمات cip در تمامی فرودگاههای سراسر کشور از جمله فرودگاه بزرگ امام خمینی از طریق وب سایت تشریفات فرودگاهی واران امکان پذیر است. در صورت تمایل همچنین میتوانید از خدمات تاکسی فرودگاه امام استفاده کنید تا سرویس از درب منزل تا درب هواپیما برای شما فعال میشود.
رزرو و پشتیبانی خدمات cip از طریق واتساپ نیز برای مسافرانی که تمایل به استفاده از رزرو آنلاین ندارند، وجود دارد. در پروازهای ورودی، اسم مسافر بر روی بورد مخصوص تایپ میشود و به محض خروج از هواپیما، با خودروی اختصاصی به سمت سالن CIP انتقال پیدا میکند. پرسنل CIP چمدان مسافر را تحویل میگیرند و در سالن از مسافر پذیرایی میشود. اگر مسافر غیر ایرانی باشد، خدمات ویزا نیز به او ارائه میشود و سپس در صورت رزرو ترنسفر فرودگاهی، با خودروی اختصاصی تا درب منزل یا محل اقامت مشایعت می شود. حمل چمدان از خودرو تا بخش پذیرش توسط پرسنل خدماتی انجام میگیرد. مدارک مسافر نیز دریافت و همراه با چمدان به بخش ترافیک CIP تحویل داده میشود. مسافر کارت پرواز و تگ بار خود را در سالن تشریفات پذیرایی دریافت خواهد کرد. در صورت تأخیر پرواز، مسافر میتواند از سوئیتهای دلنشین CIP استفاده کند. سپس با عبور از گیت بازرسی و گذرنامه اختصاصی، با خودروی ویژه تا پای پرواز انتقال پیدا میکند.
قوانین و ملزومات رزرو خدمات CIP
1-در صورت کنسلی تا پیش از 5 ساعت قبل از پرواز، استرداد مبلغ به حساب مشتری بازگردانده شود.
2 - در پروازها ممکن است تغییراتی رخ دهد که باید بلافاصله با واحد پشتیبانی تماس گرفته و اطلاعات جدید پرواز را اعلام کنید.
3 - هزینه خدمات برای کودکان زیر دو سال رایگان است، اما برای افراد بالای دو سال شامل هزینه کامل خواهد بود.
4 - هزینه ترانسفر فرودگاهی به صورت جداگانه محاسبه میشود و در صورت استفاده از آن، به صورت اضافه به حساب افراد اعمال میشود.
5 - سرویسهای اضافی مانند استفاده از بالابر، خدمات ویزا برای غیر ایرانیها و خدمات سوئیت اختصاصی، هزینههای جداگانه دارند که به حساب افراد افزوده میشوند. در صورت عدم تهیه سرویس اصلی CIP، امکان رزرو این سرویسها به صورت مجزا وجود ندارد.