به گزارش خبرآنلاین، محمد درمنش در این زمینه اعلام کرد: «برخلاف تاکیدات شهردار محترم تهران مبنی بر حمایت از سینمای فرهنگی و تبلور فرهنگ در فضای شهر تهران معمولا سازمان زیباسازی شهرداری در تعامل با سینماگران این مهم را چندان مورد توجه قرار نمیدهد و با اصل قراردادن درآمد از محل تبلیغات محیطی، دائم سبب رنجش فیلمسازان را مهیا میسازد.»
مجری طرح اکران فیلمهای خاص ادامه داد: «در آخرین اظهارنظر سازمان زیباسازی درباره تبلیغات محیطی جهت فیلمهای سینمایی «بدرود بغداد» و «گلوگاه شیطان»، این سازمان پس از نزدیک به یک ماه تلف کردن زمان به بهانههای بوروکراسی اداری و یا مناسبت ایام عزاداری نهایتا فیلمهای مذکور را از منظر خود تجاری و گیشهپسند اعلام کرد و از نصب بیلبوردهای این دو فیلم در تابلوهای اختصاص یافته به امور فرهنگی شهر تهران خودداری کرد.»
او درباره دو فیلم اکران شده در گروه اکران خاص گفت: «فیلم سینمایی «بدرود بغداد» که سال گذشته به عنوان نماینده سینمای ایران به اسکار معرفی شد اثری ضداشغالگری و ضدآمریکایی است که اساسا بزرگترین امتیاز این فیلم جدای از ساختار خوب آن عنایت به وجوه انسانی و فرهنگی موضوع انتخاب شده، است. «گلوگاه شیطان» که مشخصا درباره عملیات افتخارآفرین والفجر 8 است با رویکرد انسانی در عرصه دفاع مقدس تولید شده و هیچ تشابهی به آثار صرفا تجاری ندارد.»
مجری طرح اکران آثار سینمایی مخاطب خاص همچنین اعلام کرد بنا دارد در نامهای سرگشاده، شهردار تهران را برای رسیدگی به این نابسامانی به قضاوت دعوت کند.
درمنش گفت: «در مسیر تبلیغات آثار سینمائی مخاطب خاص که از دوم آذرماه آغاز شده، تاکنون پخش آنونس در سینماها، پخش تیزرهای تلویزیونی، پخش تیزر از تلویزیونهای میادین شهری، پخش تیزر درایستگاههای مترو به طور مرتب و مستمر آغاز شده و تنها سازمان زیباسازی با سینماگران همگام نبوده است. تعداد دیگری از سینماگران نیز با اطلاع از مشکل پدید آمده برای طرح معضلات این سازمان نزد شهردار تهران اعلام آمادگی کردهاند.»
58243