اگرچه محمدرضا میرتاج​الدینی از نمایندگان می خواست تا به دولت رحم کنند و از قید بیمه بیکاران و بار مالی زیاد آن برای دولت بگذرند، یکی از نمایندگان به او گفت: شما به حال بیکاران رحم کنید!

به گزارش خبرآنلاین، هرچه نمایندگان می​کوشند راهی برای تامین بار مالی طرح حمایت از بیکاران جویای شغل و بیمه بیکاران بیابند، معاون پارلمانی دولت به مخالفت با آنها می پردازد. کار تا آنجا پیشرفت که ستار هدایتخواه نماینده کهکیلویه و بویراحمد که از حامیان دولت است، پیشنهاد کرد که تامین بودجه پرداخت حق بیمه بیکاری را به صندوق بیمه بیکاران سپرده شود و دولت هم در هر سال هر میزان که توانست به آن صندوق کمک کند! این پیشنهاد به مذاق میرتاج​الدینی خوش آمد اما نمایندگان با آن مخالفت کرده و اعلام کردند که اینگونه نمی​توان مطمئن بود که چه میزان از این بودجه تامین خواهد شد.
معاون پارلمانی دولت که کمی دلخور به نظر می​رسید، خطاب به سخنگوی کمیسیون اجتماعی که به کنایه به او گفته بود « مگر رئیس​جمهور نمی​گوید تا دو سال دیگر بیکار نداریم،پس چرا نگران پرداخت بیمه بیکاری​هستید؟»؛ اظهار داشت: این چه حرفی است که می​زنید. بیکاری که هیچوقت صفر نمی​شود چون همواره تعدادی به جمعیت بیکاران اضافه می​شود!
او که به این ترتیب بر خلاف مواضع پیشین رئیس​جمهور دال بر اینکه به زودی هیچ بیکاری نخواهیم داشت موضع گیری کرده بود، از نمایندگان خواست تا به دولت رحم کنند. میرتاج​الدینی با این پاسخ جواد زمانی روبرو شد: مگر فرمایشات رهبری در سفر استانی به کرمانشاه را فراموش کرده​اید؟ ایشان تاکید کردند که اولویت اصلی، رفع بیکاری است. پس شما به بیکاران رحم کنید و اینقدر برای تامین بار مالی بیمه آنها، چانه نزنید.
/3129
منبع: خبرآنلاین