واحدمرکزی خبر نوشت:

ونزوئلا اعلام کرد طرح جدیدی را برای افزایش چهل درصدی تولید نفت خام در یکی از مناطق نفتی این کشور به اجرا خواهد گذاشت. بدین‌ ترتیب تولید نفت خام ونزوئلا در سال دو هزارو دوازده میلادی به سه میلیون و پانصد هزار بشکه در روز خواهد رسید. رافائل رامیرز وزیر نفت ونزوئلا گفت:«ما در حال پیگیری طرحی هستیم که تولید ملی نفت خام در سال دو هزار و دوازده میلادی را به سه و نیم میلیون بشکه در روز افزایش دهیم.» وی افزود: قرار است با افزایش چهل درصدی تولید نفت در منطقه نفتی اورنوک در شرق ونزوئلا به این هدف دست پیدا کنیم.

با اجرای این طرح، تولید نفت در این منطقه به یک میلیون و صد و شصت هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت. به گزارش خبرگزاری فرانسه از کاراکاس، بر اساس آمار رسمی، ونزوئلا به طور میانگین در سال دو هزارو یازده، سه میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده، در حالی که بنا به اعلام سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) صادرات نفتی این کشور به دو میلیون و سیصد هزار بشکه نفت در روز رسیده است.

بنابر اعلام اوپک، ونزوئلا بزرگترین ذخایر نفتی جهان را با بیش از دویست و نود وشش هزار و پانصد میلیون بشکه در اختیار دارد.

/3131

منبع: واحدمرکزی‌خبر