به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وی در بخشی از سخنان خود اظهار داشت:«کار روابطعمومی، بیش و پیش از آنکه معطوف به مسئولان باشد، با مردم است. مأموریت اصلی روابطعمومیها، مدیریت مؤثر ارتباط میان افکار عمومی و دستگاههای اجرایی است. بهویژه در شهرستانهای استان تهران که مسائل محلی و اجتماعی رنگ و بوی خاص دارند، روابطعمومی باید دقیقاً بداند چه موضوعی در صدر دغدغههای مردم قرار دارد و چگونه میتوان به آن پاسخ گفت.»
نوروزپور افزود: «در جوامعی که با مشکلات بدخیم و پیچیده روبهرو هستند، زمینه شکلگیری شایعه، اخبار جعلی و بیاعتمادی عمومی فراهمتر است. در چنین شرایطی، روابطعمومیها باید با بهکارگیری تکنیکهای حرفهای ارتباطی، نقش فعال در مدیریت بحران و آرامسازی فضای عمومی ایفا کنند.»
رسانههای باجگیر را به وزارت ارشاد معرفی کنید
معاون وزیر فرهنگ در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش فعالیت رسانههای بدون مجوز در سطح استانها گفت:
«رسانههای فاقد مجوز، بهویژه در مناطق محلی، نه تنها اعتبار قانونی ندارند بلکه در برخی موارد باجخواهی، فشار رسانهای و تخریب دستگاهها را در پیش گرفتهاند. روابطعمومیها نباید با این شبهرسانهها همکاری کنند و در صورت مواجهه با این موارد، میتوانند از مسیر قانونی اقدام و موضوع را از طریق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، استان یا در نهایت معاونت رسانهای وزارت ارشاد پیگیری کنند.»
وی تصریح کرد:
«تقویت رسانههای بیهویت، بهطور مستقیم به تضعیف رسانههای قانونی، حرفهای و مجوزدار منجر میشود. این روند نهتنها به منافع رسانهای کشور آسیب میزند، بلکه اعتماد عمومی را نیز خدشهدار میکند. بنابراین، روابطعمومیها باید در برابر رسانههای باجگیر و فیکنیوز قاطعانه بایستند و این موارد را به وزارت ارشاد معرفی کنند. مسیر معرفی، امن و حمایتشده است.»
ضرورت بازگشت به روابطعمومی جامعهمحور
نوروزپور با تأکید بر اینکه روابطعمومی جامعهمحور باید بهعنوان الگوی غالب در سطح شهرستانها مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد:
«در بسیاری از مناطق، بهویژه در شهرهای حاشیهای استان تهران، افکار عمومی از مسیر چهرهها و رهبران اجتماعی شکل میگیرد. روابطعمومیها باید با شناسایی و جذب رهبران فکری در حوزههای مذهبی، فرهنگی، ورزشی، هنری، دانشگاهی و تربیتی، یک شبکه بومی از کنشگران مورد اعتماد ایجاد کنند تا بتوانند در رویدادها، بحرانها یا مناسبتها از این ظرفیت اجتماعی برای انسجام محلی و اعتمادسازی استفاده کنند.»
معاون امور رسانهای و تبلیغات وزارت ارشاد در پایان تأکید کرد:
«همه ما موظفیم جایگاه روابطعمومی را ارتقاء دهیم. در جهانی که اطلاعات هر لحظه تولید و مصرف میشود، روابطعمومیها نباید فقط واکنشگر باشند، بلکه باید روایتساز، پیشدست و جامعهمحور عمل کنند.»
۵۷۵۷