کار بهسرعت پیش رفت و استقبال از عملکرد و برنامههای این گروه چشمگیر بود. از نگاه مخاطبان دیدن آثار هنروتجربه به سبکی از فرهیختگی و خاص بودن تبدیل شده بود و در مقابل سینمای هنروتجربه هم مخاطبان خاص و ثابت خود را جذب کرده بود. تا جاییکه برای اکران آثار در این گروه رقابت سختی شکل گرفت. یکی از نکات مثبت این بود که تکلیف فیلمساز بعد از اکران فیلمش در هنروتجربه مشخص میشد، یا کارگردانی را بوسیده و کنار میگذاشت یا بهسرعت و با انگیزه بیشتر فیلم بعدی را کلید میزد.
تا اوایل سال ۱۳۹۷ همهچیز به خوبی پیش میرفت که با تغییر مدیرعامل و توهمات شدید ایشان شیرازه این موسسه از هم پاشید و به سمت انحلال پیش رفت تا ریاست وقت سازمان سینمایی این گروه را به مرکز گسترش مستند و تجربی انتقال دادند و از سال ۱۴۰۰ مجدد با مدیریت جدید این گروه فعالیت جدی خود را آغاز کرد. هر چند که دیگر هنروتجربه به جایگاه سابق خود برنگشت و استقبال گذشته را بهدست نیاورد.
ایکاش ریاست محترم سازمان سینمایی با تمام مشغلهای که این روزها دارند نیمنگاهی هم به فعالیت جدیتر و سامان دادن به سینمای هنروتجربه داشته باشند که مانند نوزادی در سال ۱۳۹۳ متولد شد و در این روزها وارد فاز نوجوانی میشود تا شاید در این فاز وارد فضایی پر شورتر با عملکرد و کارایی که در جهت آن متولد شده، بشود.