سازمان وظیفه عمومی اعلام کرد: کسرخدمت‌های ناشی از سابقه جبهه و جانبازی والدین و کسرخدمت مربوط به مدارک تحصیلی دانشگاهی برای مشمولان از امسال متوقف شد.

سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به اینکه برخی مصوبات مربوط به ایثارگران از قبیل کسرخدمت به سبب سابقه جبهه و جانبازی والدین و همچنین کسرخدمت مربوط به مدارک تحصیلی دانشگاهی مشمولان، در قانون جدید وظیفه عمومی ذکر نشده است لذا در سال جاری، این نوع کسرخدمت‌ها اجرایی نخواهند شد و صرفاً افرادی می‌توانند از امتیازات مذکور بهره‌مند شوند که در شمول مصوبه سال 1390 قرار داشته باشند.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: کلیه کسرخدمت‌هایی که در سال 1390 برای افراد مشمول قانون خدمت وظیفه عمومی (اعم از کارکنان وظیفه در حال خدمت و مشمولان دارای برگ اعزام) صادر و در دفا‌تر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) و سامانه وظیفه عمومی ثبت شده است، دارای اعتبار بوده و لازم الاجرا است.
مطابق این اطلاعیه سربازانی که در سال 1390 به خدمت اعزام شده و تاکنون به هر دلیل کسرخدمت آنان صادر نشده است، همچنان درشمول مصوبه سال 1390 قرار داشته و صدور کسرخدمت آنان تا پایان خدمت بلامانع است.
این سازمان در مورد نحوه اعمال کسرخدمت برای مشمولانی که در سال 1390 خود را معرفی و برگ آماده به خدمت برای آنان صادر و تاریخ اعزام آنان سال 1391 تعیین شده خبر داد: گواهی کسرخدمت آنان باید در سال 1390 صادر شده و حداکثر تا تاریخ 15 اردیبهشت توسط یگان مربوط در سامانه وظیفه عمومی به ثبت برسد.دراجرای قانون احتساب خدمت بسیجیان جزء خدمت دوره ضرورت و قانون مقررات استخدامی سپاه، در سال ۹۱ نیز همانند سال گذشته میزان صدور کسرخدمت برای بسیجیان حداکثر۶ماه خواهدبود.

همچنین این دسته از مشمولان باید در موعد تعیین شده در برگ آماده به خدمت، به خدمت اعزام شوند در غیر این صورت از این امتیاز بهره‌مند نخواهند شد درضمن از تاریخ 16 اردیبهشت ثبت کسرخدمت در سامانه وظیفه عمومی برای این دسته از مشمولان امکانپذیر نبوده و این مورد از سامانه حذف خواهد شد.
در این اطلاعیه آمده: کسرخدمت بسیجیان در سال 1391 این گونه بر اساس جدول زیر اجرا خواهد شد.
دراجرای قانون احتساب خدمت بسیجیان جزء خدمت دوره ضرورت و قانون مقررات استخدامی سپاه، در سال 91 نیز همانند سال گذشته میزان صدور کسرخدمت برای بسیجیان حداکثر6ماه خواهدبود.
کسرخدمت به سبب مدرک تحصیلی دانشگاهی در سال 1391 متوقف شده و صرفاً شامل مشمولانی می‌شود که تا پایان سال 1390 به خدمت اعزام شده‌اند.
سازمان وظیفه عمومی در خصوص توقف اجرای بعضی از معافیت‌ها مانند معافیت سه برادری و توقف بعضی از امتیازات مانند کسرخدمت در سال 91، اعلام داشت: از آنجایی که تمام معافیت‌ها و امتیازات مورد نظر در ارتباط با ایثارگران، امداد جویان و سایرگروه‌ها، در قانون جدید وظیفه عمومی (مصوب 22/8/90 مجلس شورای اسلامی) پیش بینی شده است لذا تصمیم بر این گرفته شد که همه معافیت‌ها و امتیازات سربازی برمبنای قانون جدید اجرایی شود.
45232
 

منبع: خبرآنلاین