تغییر مدت زمان سربازی از 18 ماه به 21 ماه، حذف کسر خدمت های مختلف و ابهاماتی که این تغییرات دارد، موجب واکنش کاربران خبرآنلاین شد.

یکی از آنها یادداشتی برای خبرآنلاین نوشته است با این عنوان و محتوا؛

دیواری از دیوار سربازها کوتاهتر نیست

به همون خدایی که همتون قبولش دارین قسم ما هم برای زندگیمون برنامه ریزی میکنیم...

طبق مصاحبه هایی که مسئولین نظام وظیفه انجام داده بودن قرار بود افزایش مدت خدمت سربازی موکول بشه به بعد از سال 92, دیروز یه خبر اومد بیرون که کسر خدمت تحصیلی رو برداشتن و معلوم شد بین کسی که دیپلم نداره و دکتری هیچ فرقی نیست گفتیم چشم جای 16 ماه, 18 ماه خدمت می کنیم...حالا امروز یه خبر دیگه دادن که مدت خدمت برای اعزامی های 91 (حتی کسانی که اطلاعاتشون رو سال 90 ثبت کردن) 21 ماه شده!...
از مسئولین نظام وظیفه خواهش میکنم فکر کنن ببینن اگه بچه هاشون جای ما بودن چه حالی میشدن...خدمت 16-17 ماهمون شده 21 ماه...
به همون خدایی که همتون قبولش دارین قسم ما هم برای زندگیمون برنامه ریزی میکنیم...

رضا احمدیان/فارغ التحصیل کارشناسی ارشد

اما برای خبر تغییر زمان سربازی نظرات بسیاری هم ثبت شده است

یکی از مخاطبان دراین باره نوشته است: "با فوق لیسانس و 28 سال سن میریم سربازی بعد هم با سی سال سن برمی گردیم داخل جامعه و میریم دنبال کار همه شون هم بهمون میگن بفرمایید از همون اول ما واسه شما جا رزرو کردیم !!!! اصلا هم بالا رفتن سنتون مسئله ای نداریم . آقا خداییش چرا به فکر ماها نیستین به نظر شما در سی سالگی آیا کسی به ما شغلی میده ؟"

و همچنین: "با مهلت زمانه یک ساله بعد از فارق التحصیلی قبل از عید رفتم دفترچه پست کردم که به این قانون نخوره، و خودشون هم گفتن که این قوانین در سال 91 اعمال میشه و شامل اونهایی که سال 90 اقدام کردن نمیشه. حالا که اعزام افتاده امسال میگن قانون شامل اونها هم میشه و 21 ماهه؟"

پیشنهادهایی هم برای حذف سربازی و اجرای سرباز حرفه ای وجود داشت. چیزی که پیش از این سردار موسی کمالی، در گفتگو با خبرآنلاین به آن پاسخ داد.

اما یکی از کاربران نوشته است: "به جای این کارا همه برن سربازی اما مدت خدمتو کم کنن ...آخه بی عدالتیه یه عده معاف شن یه عده دو سال از عمرشونو برن خدمت کنن."

یکی از مخاطبان هم این پیشنهاد را داده است:

1. اگر طول مدت سربازی 21 ماه باشد و بیشتر از این اضافه نگردد(24 ماه نشود).
2. برای هر مقطع تحصیلی مدتی کسر خدمت در نظر گرفته شود(مثلا زیر سیکل هیچی، سیکل پانزده روز، دیپلم یک ماه، فوق دیپلم دو ماه، لیسانس چهارماه، فوق لیسانس شش ماه، پزشک حرفه ای و دکترا هشت ماه)
3. برای مناطق عملیاتی و محروم نیز به ترتیب سه ماه و دو ماه در نظر گرفته شود که این امر محقق شده است.
4. کسر خدمت سایر موارد فقط برای بسیج در نظر گرفته شود آن هم به طول حداکثر شش ماه
5. برای امریه ای ها 24 ماه در نظر گرفته شود
6. برای هر شخص یک سقف معین کسر خدمت در نظر گرفته شود مثلا نه ماه و مثلا هر شخص باید حداقل 12 ماه را به کشور خدمت نماید
فکر می کنم نوعی تعادل به وجود بیاید.

برای خواندن نظرات بیشتر، رای و پاسخ به نظرات، به این خبر مراجعه کنید.

نکته: نظراتی که در خبر اصلی و یا این خبر منتشر شده اند، هیچ کدام نظر و عقیده خبرآنلاین نیست؛ خبرآنلاین تنها نظرات کاربران خود را منتشر و منعکس می کنند.

4747

منبع: خبرآنلاین
"