بعد از آزمون تافل اینبار آزمون آیلتس هم در ایران لغو شد.

زهرا تالانی:سال گذشته موسسه ای تی اس که برگزاری آزمون تافل در سراسر جهان را بر عهده دارد اعلام کرد که متقاضیان آزمون تافل در ایران فعلا قادر نخواهند بود در داخل ایران ثبت‌نام و در این آزمون شرکت کنند.هفته گذشته نیز اعلام شد که مؤسسه ایران آیلتس برگزاری این آزمون در فروردین را لغو کرده است.
در این باره حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش به خبرآنلاین می گوید:به علت بروز برخی مشکلات فنی آزمون‌های آیلتس موسسه ایران آیلتس تنها در فرودین برگزار نمی شود .
وی با بیان اینکه داوطلبانی که آزمون آنها لغو شده است می‌توانند یکی از گزینه‌های طراحی شده در سایت سازمان سنجش را انتخاب کنند می گوید: داوطلبان می‌توانند با انتخاب گزینه انصراف، از شرکت در این آزمون انصراف دهند و درخواست استرداد وجه ثبت نام از طریق پروفایل خود داشته باشند. در اینصورت شهریه آنها کامل بازگردانده می شود.
توکلی درباره کسانی که خواستار تغییر زمان مصاحبه هستند می گوید: آنها می توانند پس از تاریخ‌های 10، 12 و 19 می معادل 21، 23 و 30 اردیبهشت ماه، از طریق پروفایل خود برای تغییر زمان برگزاری آزمون اقدام کنند.
توکلی تاکید می کند که رفتن سفارت انگلیس و تحریمها ربطی به این موضوع ندارد و آزمونها به زودی برگزار می شود.
قبل از این هم ابراهیم خدایی معاون سازمان سنجش آموزش درباره برگزار نشدن آزمون تافل گفته بود که برگزاری آزمون تافل در ایران به دلیل عدم پرداخت حق وجه ثبت نام با مشکلاتی روبرو شده است که متقاضیان این آزمون در حال حاضر نمی توانند در داخل برای شرکت در آزمون اقدام کنند.
وی در گفت وگو با مهر در پاسخ به این سئوال که آیا برخی اظهارات مبنی بر لغو آزمون تافل در ایران به دلیل تحریمهای اخیر صحت دارد می افزاید: نه اینگونه نیست اما با توجه به قطع همکاری بانکی ایران با کشورهای خارجی و عدم ارسال هزینه ثبت نام، این موسسه در تشریح دلایل به وجود آمدن مشکل به تحریمها استناد می کند.
45232

 

منبع: خبرآنلاین