اگرچه استیضاح عبدالرضا شیخ الاسلامی نخستین دستور کار امروز مجلس بود اما این استیضاح لغو شد.

به گزارش خبرآنلاین، علت لغو این استیضاح باز پس گیری امضای 18 نفر از استیضاح کنندگان بود. اسامی نمایندگانی که از این استیضاح منصرف شدند از این قرار است: نادران، نجابت، زاکانی، نوروزی، توکلی، اکرمی، دهدشتی، مسعودی ریحان، پزشکیان، دهقانی نقندر، سروری، مصباحی‌مقدم، الهیان، حیدرپور و... {سلیمان جعفرزاده هم قبلا انصراف داده بود و اسامی دیگر استیضاح کنندگان هم از تریبون خوانده نشد}
احمد توکلی به نمایندگی از استیضاح کنندگان از علت لغو این درخواست سخن گفت. نماینده تهران با اشاره به اینکه یکی از معاونین مرتضوی در تماس​هایی خواستار حکمیت وی میان مدعیات مرتضوی و زاکانی شده است، افزود: چون شخصا از استیضاح کنندگان بودم نمی​خواستم این حکمیت را بپذیرم. اما بالاخره پذیرفتم.
او از دهها ساعت مذاکراتش با مرتضوی سخن گفت که ضبط شده است و افزود: پس از 14 ساعت به این نتیجه برکناری رسیدیم و رایم به عنوان قاضی تمکین مبنی بر کناره گیری، به طرفین اعلام شد. اما تا امروز این مساله را اعلام نکردم تا چالشی ایجاد نشود.
توکلی سپس از تماس​های مرتضوی با حدادعادل در روز گذشته و دیدار با وی خبر داد که طی آن مرتضوی اعلام کرده که رای حکمیت مجلس را می​پذیرد و استعفا می دهد و حتی تا ساعت 11 شب دیشب نیز چندین بار با او تماس گرفته و گفته است که بر سر حرف خود هست و قطعا استعفا می​دهد.  وی افزود: مرتضوی با حدادعادل دست شرف داد که استعفا می دهد و از نظرش بر نمی​گردد به تامین اجتماعی هم نمی رود مگر برای استعفا.
نماینده تهران گفت که حدادعادل بر اساس درخواست مرتضوی برای لغو استیضاح و سپس استعفای وی، در نامه​ای از استیضاح کنندگان خواسته است که منصرف شوند.
سپس توکلی نامه درخواست پذیرش این موضوع از سوی استیضاح کنندگان را قرائت کرد و گفت: چنانچه این استعفا انجام نشود، بار دیگر آن را طرح خواهیم کرد.
/2929
منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها