استاندار همدان با تأکید بر اینکه ذائقه خبری جامعه به سمت اخبار منفی سوق یافته است، گفت: امروز عامه مردم بجای اخبار سازنده و امیدبخش بیشتر به دنبال خبرهای تلخ و پرتنش هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، استاندار همدان با اعلام اینکه این تغییر ذائقه تا حدودی نتیجه عملکرد ما در عرصه اطلاع‌رسانی است، افزود: رسانه‌ها برای جذب مخاطب، به‌جای تمرکز بر اخبار توسعه، تمایل به بازنشر مسائل حاشیه‌ای و منفی پیدا کرده‌اند.

حمید ملانوری شمسی که در نشست با حسین جابری‌انصاری، مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران سخن می‌گفت با اشاره به عملکرد مؤثر و تحول‌گرای روابط‌عمومی‌های استان و دستگاه‌های اجرایی استان، تصریح کرد: روابط‌عمومی‌ها در یک‌سال گذشته با افزایش هم‌افزایی، شفافیت و ارتباط مؤثر با مردم، نقش مهمی در انعکاس دستاوردهای دولت و ارتقای امید اجتماعی ایفا کرده‌اند.

استاندار همدان در این نشست ضمن تقدیر از پیشکسوتان و فعالان حوزه رسانه و ارتباطات، خاطرنشان کرد: مردم، گاه از اقدامات و تلاش‌های دولت و مجموعه اجرایی آگاهی کافی ندارند و متقابلاً ما نیز در درک مطالبات و خواسته‌های واقعی مردم کاستی‌هایی داریم، این شکاف ارتباطی باید با مدیریت حرفه‌ای رسانه و روابط‌عمومی‌ها برطرف شود.

وی ادامه داد در جلسات مختلف به مدیران شهری و دستگاه‌های اجرایی تأکید کرده‌ام که هر پروژه عمرانی و خدماتی باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد و بدون اطلاع‌رسانی هدفمند، حتی بزرگ‌ترین اقدامات نیز در ذهن مردم بی‌اثر خواهد ماند. 

ملانوری اضافه کرد: روابط‌عمومی‌ها باید جسارت و انگیزه بیشتری برای بیان خدمات نظام و دولت داشته باشند، چراکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری، اطلاع‌رسانی و تبیین، ریاکاری نیست بلکه خدمت به مردم است.

استاندار همدان با اشاره به رشد محسوس عملکرد رسانه و روابط‌عمومی‌ در استان طی یک‌سال گذشته، تصریح کرد: امروز شاهد همگرایی و بلوغ حرفه‌ای بیشتری در میان فعالان رسانه‌ای استان هستیم، مجموعه روابط‌عمومی‌ها استان و دستگاه‌های اجرایی با انسجام و درک بهتر از مأموریت خود، در مسیر افزایش امید، اعتماد و نشاط اجتماعی گام‌های مؤثری برداشته‌اند.

وی افزود در یک‌سال اخیر، شاخص‌های اجتماعی از جمله کاهش ۳۴ درصدی موارد خودکشی در استان، بیانگر افزایش امید به آینده و اعتماد عمومی به حاکمیت است که بخشی از این تحول، نتیجه اطلاع‌رسانی درست و ارتباط مؤثر میان مردم و مدیریت اجرایی است.

استاندار همدان در پایان با اشاره به جایگاه ویژه رسانه‌های محلی و خبرگزاری جمهوری اسلامی در تبیین اقدامات دولت، اظهار داشت: رسانه‌ و روابط‌عمومی‌، بازوان فکری و تبلیغی نظام هستند و ما در دولت چهاردهم بر این باوریم که آگاهی‌بخشی، شفافیت و گفت‌وگوی صادقانه با مردم، پایه‌های اصلی سرمایه اجتماعی و پشتوانه‌ی حرکت استان به سوی توسعه پایدار خواهد بود.