مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از رشد چشمگیر شاخص‌های هدایت تحصیلی و کسب رتبه‌های اول کشوری خبر داد و اعلام کرد: استان سمنان همچنین در حوزه امتحانات نهایی به رتبه سوم کشور دست یافته است.

به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان، نشست کارگروه کیفیت‌بخشی آموزش متوسطه با حضور قاسم شریفی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاونان و رؤسای ادارات،  در سالن جلسات اداره‌کل برگزار شد.

در این نشست، مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به موفقیت‌های اخیر استان، از کسب رتبه اول کشوری در شاخص‌های هدایت تحصیلی خبر داد و اظهار داشت: در هدایت تحصیلی، که امری به مراتب سخت‌تر از ارتقای معدل امتحانات نهایی است، موفقیت بزرگی کسب کردیم. در حالی که در سال‌های گذشته بالاترین رقم در این شاخص ۴۷ درصد بود، امسال برای اولین بار در استان، این عدد به ۵۱.۷ درصد رسید و از نظر میزان رشد، حائز رتبه اول کشور شدیم.

وی افزود: در شاخص‌های افزایش تعداد هنرستان‌های وابسته و تعداد هنرجویان، به ترتیب رتبه‌های اول و دوم کشور را به خود اختصاص داده‌ایم و از نظر مجموع شاخص‌ها، استان سمنان در جمع ۵ استان برتر کشور قرار گرفته است، در حالی که در سال گذشته در رتبه شانزدهم بودیم.

شریفی دلیل این موفقیت‌ها را همدلی، همکاری و هماهنگی تمامی واحدها و حوزه‌های ستادی و اجرایی دانست.

تأکید بر لزوم ارتقای کیفیت امتحانات نهایی

شریفی با قدردانی از زحمات همکاران که منجر به کسب رتبه سوم کشوری در امتحانات نهایی شده است، اعلام کرد که اتفاق بزرگی با زحمات شبانه روزی همکاران رخ داده است. وی توضیح داد: با توجه به پتانسیل استان، امکان کسب رتبه اول وجود دارد. ارتقای کیفیت امتحانات نهایی پایه‌های یازدهم و دوازدهم نیازمند ورود و پیگیری مستقیم و مستمر است.

وی در ادامه به اولویت‌های جدید آموزش متوسطه اشاره کرد و گفت: با الگوگیری از موفقیت هدایت تحصیلی، ورود جدی و روزانه به موضوعات «توانمندسازی نیروی انسانی»، «کیفیت‌بخشی به آموزش در متوسطه اول و دوم» و «تقویت مهارت آموزی» در دستور کار قرار خواهد گرفت.

شریفی همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های دیجیتال و نرم‌افزارهای آموزشی برای ارتقای یادگیری دانش‌آموزان تأکید و تصریح کرد: تدوین نمونه سوالات استاندارد و ارائه آن‌ها در قالب اپلیکیشن‌های آموزشی، می‌تواند نقش مؤثری در بهبود عملکرد دانش‌آموزان داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان با تأکید بر نقش محوری «مدیر مدرسه» در موفقیت دانش‌آموزان، از تمامی همکاران خواست تا با انگیزه‌ای مضاعف، برای تحقق عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت در تمامی مدارس استان تلاش کنند.