مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه تمرکز بر مدارس پرخطر و دارای میانگین تحصیلی پایین باید در اولویت سیاست‌گذاری‌ها قرار گیرد، گفت: این رویکرد می‌تواند نه‌تنها مشکلات همان مدارس بلکه روند کلی کیفیت آموزشی در شهر را بهبود دهد.

به گزارش خبرآنلاین،مجید پارسا، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، در پنجمین جلسه هم‌اندیشی کارگروه قطب ۳ با محور بررسی آسیب‌های اجتماعی، با اشاره به تجربه عملی مدیریت مدارس اظهار کرد: مدیران مدارس نقش اصلی را در توانمندسازی معلمان، جهت‌دهی آموزش‌های حین خدمت و افزایش انگیزه دانش‌آموزان برعهده دارند.

تسنیم در خبری نوشت:به گفته وی، کارگاه‌ها و آموزش‌هایی که مدیران به‌صورت عملی طراحی و اجرا می‌کنند، بیشترین تأثیر را بر رفتار آموزشی و مشارکت فرهنگیان دارد.

پارسا تأکید کرد: حضور مؤثر و روزانه مدیر در مدرسه، همراه با پیگیری دقیق برنامه‌ها و ارتباط حرفه‌ای با معلمان و دانش‌آموزان، بسیار کارآمدتر از جلسات نظری در ادارات است و زمینه تحقق برنامه‌های تربیتی و آموزشی را فراهم می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه تمرکز بر مدارس پرخطر و دارای میانگین تحصیلی پایین باید در اولویت سیاست‌گذاری‌ها قرار گیرد، افزود: این رویکرد می‌تواند نه‌تنها مشکلات همان مدارس بلکه روند کلی کیفیت آموزشی در شهر را بهبود دهد.

وی همچنین نقش خانواده‌ها و نهادهای اجتماعی را در مهار آسیب‌های اجتماعی غیرقابل‌جایگزین دانست و گفت: بخش بزرگی از این آسیب‌ها در خارج از مدرسه شکل می‌گیرد و بدون همراهی جامعه، تأثیر برنامه‌های مدرسه‌محور ناقص خواهد ماند.

پارسا خاطرنشان کرد: تمرکز بر ارتقای مدیریت آموزشگاهی، مسیر اصلی تحول واقعی در نظام آموزشی است و مدرسه‌محوری و فعالیت‌های عملی می‌تواند پایدارترین پایه برای بهبود آموزش و تربیت باشد.

۲۳۳۲۱۷

منبع: تسنیم