به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش زومیت، اپل اعلام کرد که تبلیغات بیشتری را به اپ استور تزریق میکند. کوپرتینوییها قصد دارند از سال آینده، نتایج جستوجو را با انبوهی از آگهیها بمباران کنند.
وضعیت فعلی فروشگاه اپلیکیشن اپل به این صورت است که تنها یک جایگاه تبلیغاتی دارد و آن هم درست در بالاترین بخش نتایج جستوجو جا خوش کرده. اگر عبارتی مانند «اینستاگرام» را سرچ کنید، احتمالاً جایگاه نخست با تبلیغی از یک شبکهی اجتماعی رقیب پر میشود. آگهیهای جدید قرار است در لابهلای نتایج اصلی و در قسمتهای پایینتر ظاهر شوند.
مدیران اپل مدعی هستند که تبلیغدهندگان نیازی به تغییر کمپینهای خود ندارند؛ چون آگهیها یا در جایگاه فعلی (بالای نتایج) یا در قسمتهای پایینتر به نمایش درخواهند آمد.
اپل میگوید ۶۵ درصد دانلود اپلیکیشنها پس از جستوجو اتفاق میافتد؛ بنابراین حرکت تازه «فرصتهای بیشتری» را در اختیار کسبوکارها قرار میدهد.
گوگل نیز سال گذشته پلی استور را با تبلیغات بیشتر اشباع کرد و نتیجه چندان جالب نبود. نظر اکثر کاربران این است که استفاده از پلی استور ناامیدکنندهتر و آزاردهندهتر شده است. باید منتظر ماند و دید که تبلیغات جدید اپ استور تا چه حد مزاحم و دستوپیاگیر خواهند بود.
۲۲۷۲۲۷