ایسنا نوشت:

نماينده مردم تهران در مجلس با تاكيد بر اينكه دولت مي‌تواند در هر ماهي از سال 91 فاز دوم قانون هدفمندكردن يارانه‌ها را اجرا كند، گفت: زمان اجراي اين كار در اختيار دولت است كه در دل آن افزايش مبالغ آب و برق را نيز مي‌تواند اجرايي كند.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحي‌مقدم  با تاكيد بر اينكه زمان اجراي فاز دوم قانون هدفمندكردن يارانه‌ها در اختيار دولت است، گفت: با توجه به تصويب بندي در قانون بودجه سال 91 در مورد اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها در سال جاري، دولت بايد امسال اين قانون را اجرايي كند، اما زمان دقيق آن در اختيار دولت است كه مي‌تواند پس از ارزيابي اوضاع، اين كار را در شرايط مناسب انجام دهد.

وي افزود: حتي ممكن است دولت همچون سال 89 كه در 28 آذر اجراي قانون هدفمندي را اجرا كرد، امسال نيز فاز دوم را در ماه‌هاي پاياني سال اجرايي كند كه اين موضوع هيچ اشكالي ندارد.

نماينده مردم تهران در مجلس، همچنين با تاكيد بر اينكه تعيين ميزان افزايش قيمت آب و برق در اجراي فاز دوم قانون هدفمندي جزو اختيارات دولت است، گفت: مجلس در مصوبات خود محدوديتي براي افزايش مبالغ آب و برق نداشته است و تنها سقف افزايش قيمت‌ها را تعيين كرده است.

مصباحي‌مقدم در پايان خاطرنشان كرد: مجلس در مصوبه‌اي سقف قيمت‌هاي آب و برق از اصلاح قيمت‌ها را تعيين كرده و دولت براساس آن مي‌تواند اين قيمت‌ها را افزايش دهد.
3939

منبع: ایسنا