تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۳

مهر نوشت: <BR>

میثم محمدی –کارشناس مد و لباس –به شرکت هایی اشاره می کند که وظیفه وارد کردن لباس های مارک دار برای آقازاده ها را دارند و می گوید: لباس هایی که این شرکت ها وارد می کنند همه برند بوده و با پارچه و دوخت با کیفیت عالی تهیه شده اند. بیشتر مشتریان آنها آقازادها هستند که حاضرند برای پوشیدن لباس مارک دار هزینه میلیونی بکنند. یکی از این شرکت ها در شمال تهران است که آقازاده های ماهی دو بار برای سفارش لباس با مارک های خارجی به آنجا مراجعه می کنند.
او می گوید: کت و شلوارهای مارک دار از کشورهای ایتالیا، آلمان و فرانسه وارد می شود که مارک های ایتالیایی پر طرفدار ترین ها هستند. از آمریکا هم وارد می شود اما به دلیل اینکه تولیدات آن کشور سایز بزرگ هستند کمتر طرفدار دارد. ارزان ترین کت و شلوار این کشورها در بازار ایران یک میلیون و 500 هزار تومان فروخته می شود. برخی مارک ها نیز تا هفت میلیون تومان قیمت دارند. خریداران این کت و شلوارها اغلب تاجران و آقازاده ها هستند.
وی افزود: بر اساس بررسی های صورت گرفته 70 درصد خریداران کت و شلوار به مارک بیشتر از کیفیت توجه دارند. البته 30 درصد برند ها واقعی است و در ایران همه وارد کننده بوده و کسی نمایندگی رسمی ندارد. به دلیل تحریم های اقتصادی و مسائل سیاسی این شرکت ها به ایران نمیندگی نمی دهند. فروشگاه هایی که با عنوان نمایندگی فعالیت می کنند نیز رسمی نیست زیرا اگر به سایت این برند مراجعه کنید نامی از این فروشگاه ها برده نشده است. در حال حاضر نیز سه نفر در ایران کت و شلوار با مارک واقعی وارد ایران می کنند که مشتریان آنها افرادی هستند که سفرهای خارجی زیاد می روند.وی که سابقه طولانی در زمینه فروش پوشاک مارکدار دارد ادامه می دهد: استفاده از لباس مارک دار باعث افزایش اعتماد به نفس می شود و اغلب مدیران برای نشان دادن قدرت و اعتماد به نفس خود از لباس های مارک دار اصل استفاده می کنند. در حال حاضر شاهد ورود پوشاک چینی با نام برندهای معروف هستیم برخی افراد ناآگاه پول زیادی را بابت آن پرداخت می کنند. در ایران به جرات می توان گفت که یک تا دو درصد افراد قدرت شناخت مارک های اصل را دارند.
محمدی درباره قاچاق کت و شلوار به صورت قاچاق به کشور نیز گفت: وارد کردن این اجناس به صورت قانونی به صرفه نیست و اغلب اجناس موجود در بازار به صورت قاچاق وارد می شوند.
4545

منبع: مهر