تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۰

مدتی است که عجیب دچار این مشکل شده‌ام که هرچه آدم می‌بینم، مسئله‌‌دار و معلوم‌الحال و اقلیت است. قبلاً هم هرکس را می‌دیدم و پرس‌وجو می‌کردم، جزو اقلیت 13 میلیونی بود.

 دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با «مهر» جزئیات تولید موش سبز توسط محققان پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی را تشریح کرد و گفته: «هدف اصلی از اجرای چنین تحقیقاتی نشان دادن توانمندی‌های محققان در علم ژنتیک است که کشورمان نیز موفق به این امر شد.»

1- این همه رنگ؛ حالا چرا سبز؟!

2- به نظر شما این خبر بیشتر علمی به حساب می‌آید یا سیاسی؟

3- البته یک نکته هم هست که کار را فراجناحی می‌کند. چون اگر بنا بود با نماد بعضی دیگر از کاندیداها هم موش تولید شود، توهین ملی به حساب می‌آمد.

4- روی گوساله و گوسفندهای شبیه‌سازی‌شده اسم گذاشتند. استدعای عاجزانه دارم اقلاً برای این موش اسم نگذارید.

5- امنیت جانی این موش سبزرنگ با کدام‌یک از نهادهای ذی‌ربط و غیر ذی‌ربط است که گربه خدای ناکرده شاخش نزند؟

آشنایان مسئله‌دار و معلوم‌الحال این جانب

به گزارش خبرگزاری فارس «در مرحله اول واگذاری سهام عدالت، حدود 10 هزار نفر از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران برگ سهام عدالت دریافت کردند اما به 3 هزار نفر از روزنامه‌نگاران همچنان سهام تعلق نگرفته است.»

با این حساب تقریباً یک‌چهارم از جماعت روزنامه‌نگار به افتخار کسب سهام‌ عدالت نائل نشده‌اند. از هر دوست و آشنای روزنامه‌نگاری که پرس‌وجو می‌کنم، می‌گوید سهام عدالت نگرفته. مدتی است که عجیب دچار این مشکل شده‌ام که هرچه آدم می‌بینم، مسئله‌‌دار و معلوم‌الحال و اقلیت است. قبلاً هم هرکس را می‌دیدم و پرس‌وجو می‌کردم، جزو اقلیت 13 میلیونی بود.

خلاصه مدتی است اقلیت خیلی بیشتر از اکثریت شده. چرایش را نمی‌دانم. اگر حافظ بود، لابد می‌گفت: «خدا را زین معما پرده بردار». البته حافظ آن روزگار را می‌گویم. حافظ‌های این روزگار احوالات و اعتقادات دیگری دارند. باور ندارید، از علیرضا قزوه و مرتضی امیری اسفندقه پرس‌وجو کنید.

جشنواره تدارکات ازدواج

عبادالله رمضانی، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری جشنواره تدارکات ازدواج خبر داده است.

او در گفت‌وگو با «فارس» گفته: «آگاهی افکار عمومی درخصوص ازدواج، طرح آموزش ازدواج آسان و... از اهداف این جشنواره است.»

1- آگاهی افکار عمومی درخصوص ازدواج، چیز جالبی است. اما گمان نکنم کسی در این باره کم و کسری داشته باشد. یک‌سری که به پیاده‌روها و پارک‌ها بزنید از سطح زیادی بالای این آگاهی در جامعه مطلع می‌شوید.

2- در بین نسل جوان و نوجوانان ما اخیراً‌ یک آگاهی‌هایی رواج پیدا کرده که ماها از شنیدنش هم شاخ درمی‌آوریم. چه برسد به دیدنش.

3- ... و اما ازدواج آسان؛ در این‌باره مطالب زیادی در ذهن دارم که متأسفانه نمی‌توانم بنویسم. روزنامه است دیگر. توی خانه‌ها می‌رود. زیر دست و پا می‌افتد، یک وقت بچه برمی دارد می‌بیند. آن‌وقت عوض «العالم» و «جام جم 2» و «شبکه تهران»‌می‌زند یک کانال دیگر ماهواره و سطح آگاهی‌اش زیادی زیاد می‌شود.

منبع: خبرآنلاین