رئیس مجلس با بیان اینکه برخی کشورهای منطقه در تحولات سوریه دچار توهم شده‌اند، تاکید کرد: به آنها توصیه می​کنم با ملت‌های منطقه در جهت برگرداندن آرامش در سوریه همراهی کنند.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در نشست فعالان سیاسی و اجتماعی استان قم که شب گذشته برگزار شد، با تاکید بر اهمیت سرنوشت مردم سوریه در آینده منطقه، گفت: سرنوشت مردم سوریه با آینده همه ملت‌های منطقه عجین شده و آن را نباید فقط مختص این کشور مسلمان تلقی کنیم.
اهم صحبت‌های رییس مجلس را در ادامه به نقل از ایسنا بخوانید:
- پس از جنگ 33 روزه لبنان رژیم صهیونیستی به انزوا رفت که غربی‌ها و در رأس آنها آمریکا برای اینکه این رژیم جعلی را از انزوا خارج کنند تحرکاتی را در سوریه انجام دادند تا بتوانند افکار عمومی منطقه را به این کشور معطوف کنند.
- جمهوری اسلامی ایران خواهان ثبات و آرامش بیشتر در کشور سوریه است و این مسئله را با جدیت پیگیری خواهد کرد.
- در حال حاضر کشور هم از لحاظ مسائل بین المللی و تحریم ها و هم از نظر اقتصادی در شرایط حساسی قرار دارد که باید تمامی مسئولان در تصمیم گیری‌هایشان به این موضوع توجه خاص و ویژه‌ای داشته باشند.
- دشمن در سال‌های اخیر همواره تحریم‌هایی را علیه کشورمان اعمال کرده اما با توجه به آسیب پذیر بودن اقتصاد تحریم‌های جدید را بر روی مسائل اقتصادی و معیشتی مردم متمرکز کرده که با درایت و همکاری تمامی نهادها ملت ایران از این تحریم‌ها سربلند بیرون خواهد آمد.
- دشمنان همواره از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون با اعمال تحریم قصد جلوگیری از پیشرفت ملت ایران را داشته‌اند اما همیشه با رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب آنها در رسیدن به اهداف شوم‌شان ناکام مانده‌اند.
- ساز و کارهایی فراهم شده تا در پیشبرد طرح‌های عمرانی استان قم از ظرفیت‌های صندوق توسعه ملی به نحو احسن استفاده شود.

/29220

منبع: خبرآنلاین