به گزارش خبرآنلاین، چاپ هشتم کتاب پرفروش «نقش دل در مدیریت» نوشته زنده یاد مجتبی کاشانی از سوی انتشارات سازمان مدیریت صنعتی روانه بازار نشر شد. کتابی کاربردی و موثر که به تاثیر ایمان داشتن به کار و همچنین صمیمانه بودن رابطه نیروی انسانی و کار محوله به او می پردازد.
در بخشی از کتاب می خوانیم: تا حالا فکر کردید رابطه دل و کار در فرهنگ ما چگونه است؟ حتماً عباراتی از این دست را شنیدید که «تا دل نسوزونی کار پیش نمیره، دست و دلم به کار نمیره، دل به کار بده و اگر دلت بخواد همه کار میتونی بکنی.» واژگان دل و کار کاربرد زیادی در زبان فارسی دارند. اما کنار هم نشستن آنها حاکی از رابطه قوی «دل» یعنی خواستن و انجام کار؛ یعنی توانستن است. آن هم در مشرق زمین و در سرزمینی با دیرینه آکنده از معرفت، عرفان، فلسفه، شعر و ادب مثل ایران؛ سرزمین دل.
خوب که فکر کنیم خیلی از ما و اطرافیان ما نقش دل را در کار و موفقیت دریافتهایم. اما نقش دل در مدیریت یا احساس و عاطفه در کامیابی افراد و سازمانها چقدر است؟ مدیریت زیبا چیست و صلح با طبیعت و آشتی با زیبایی چه تاثیری در تفکر تولیدی دوستی با محیط زیست دارد؟ چگونه میتوان در محیط کار ایران در مدیریت موفق عمل کرد و هفت سین صنعتی ایرانی کدامها هستند؟
پاسخ به تمامی این پرسشها در این کتاب گردآوری و تنظیم شده است.
ناشر در توضیح اثر آورده است: «امروز داشتم فکر میکردم چی باعث شده که پنج سال تو محل کار فعلیم بمونم و به قول معروف پابند بشم. مهمترین دلیلی که به ذهنم رسید نه حقوقم بود، که البته چنگی هم به دل نمیزنه، نه رتبه و جایگاه سازمانیم که اونم کارمندیه. به این نتیجه رسیدم که من محیط کارم رو دوست دارم. یه جورایی میتونم بگم بهش وابسته شدم. پیشرفتش برام مهمه و وقتی آخر هر سال مدیرعامل از زحمات مجموعه تشکر میکنه و موفقیتهای کسب شده رو یک به یک یادآوری میکنه حس غرور بهم دست میده. به این میگن دل و درست یا غلط این یعنی من دارم دلی کار میکنم. شاید شما هم همینطور باشید. تا حالا براتون پیش اومده که به خاطر اینکه کاری به موقع تحویل داده بشه تا دیروقت سر کار بمونید و به همکارانتون کمک کنید. شاید براتون اتفاق افتاده که یکی از شرکتهایی که کار کردید رو بیشتر از بقیه یاد کنید در حالیکه از نظر درآمدی و مباحث مالی از بقیه پایینتر بوده. اینا همش تاثیر دل در کار رو نشون میده.»
این کتاب در 206 صفحه و قیمت 5000 تومان منتشر و توزیع شده است.
ساکنان تهران برای تهیه این کتاب کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.
6060