جلسه علنی امروز به بررسی طرح استخدام معلمان حق​التدریس و انتخاب برخی نمایندگان نظارتی پرداخت.

نادر قاضي​پور نماينده اروميه در سخناني خطاب به لاريجاني گفت: از زحمات حضرت عالي و هيات همراه به دليل سفر به استان آذربايجان شرقي و پيگيري مشکلات، از طرف خود و مردم آذربايجان کمال تشکر را دارم. وي همچنين از مردم خواست تا در راهپيمايي روز قدس شرکت کنند و فرياد مرگ بر اسرائيل سر داد.
محمدقسيم عثماني نماينده بوکان در خلال بررسي طرحي براي استخدام معلمان حق التدريسي، در انتقاد به فشارهايي که اين دست معلمان براي تصويب چنين قوانيني به نمايندگان وارد مي آورند، گفت: معلمي که تلفن همه نمايندگان را دارد و تلفني يا اسمسي آنها را تحت فشار مي​گذارد، به درد معلمي مي خورد؟ معلم بايد شرايط معلمي داشته باشد.
وي با تاکيد برلزوم برگزاري آزمون براي استخدام معلمان حق​التدريسي، افزود: براي رانندگي آزمون برگزار مي​شود ولي براي معلمان نبايد چنين آزموني داشته باشيم؟ آزمون بايد نرمال باشد نه اينکه هر کسي را از خيابان بياوريم و بگوييم بيا معلم بچه​هاي مردم بشو! بايد حتما آزمون استخدامي گذاشت.
عثماني که مي​گفت ممکن است به دليل اين سخنانش، فشارهاي بيروني بر وي زياد شود، ادامه داد: ما به دليل فشار رواني و اسمس و فشارهاي بيروني نبايد هرکسي را که يک روز معلم بوده، را معلم دائمي بکنيم. به جاي فشارهاي بيروني بايد آينده فرزندان ما و مردم مهم باشد. من کسي را مي​شناسم که قاچاقچي بوده و الان مي​خواهد با اين فشارها معلم شود. آيا ما بايد به او چنين اجازه​اي بدهيم.
جواد جهانگيرزاده نماينده اروميه در پاسخ به سخنان وي، اظهار داشت: مگر پيداکردن تلفن نمايندگان ايرادي دارد؟ بالاخره ما بايد پاسخگوي موکلانمان باشيم. اينگونه هم نيست که بگوييم هر کسي از راه برسد با اين قانون؛ معلم بشود. هدف طراحان اين طرح اين است که معلمان شرکتي که يک بار آزمون داده​اند؛ مجددا در معرض آزمون قرار نگيرند.
بندي از اين طرح محل مناقشه طراحان و اعضاي کميسيون آموزش و تحقيقات شد. در گزارش نهايي اين کميسيون متني آمده بود که در متن نهايي اين مصوبه نبود. به همين دليل مخالفت​هايي مطرح شد. رئيس مجلس هم نهايتا گفت: شبهه شده که آيا اين متن در مصوبه بوده است يا نه؟ آقاي سليمي و مقتدايي هر کس يک چيزي مي​گويد! براي آنکه شبهه​اي در مصوبه مجلس نباشد، ادامه اين بحث را به جلسه بعد واگذار مي​کنيم. اما موسي الرضا ثروتي باز هم اصرار به ادامه بررسي داشت که لاريجاني با صداي بلند به او گفت: امکان ادامه اين بحث نيست!
مهدي سنايي نماينده نهاوند هم در تذکري با انتقاد از عدم بررسي سوالات نمايندگان در کميسيون​هاي مجلس اظهار داشت: از يکي از کميسيون​​ها شنيدم که سه تا سوال در اين دو ماه به آنها ارجاع شده و رئيس کميسيون گفته بگذاريد سوالات بيشتر شود، بعد وزير را دعوت کنيم! البته من اسم اين کميسيون را از تريبون نمي​برم.
لاريجاني در پاسخ به وي پرسيد: کدام کميسيون اين را گفته؟ اگر اسم نبريد فقط مي​توانيم آنها را نصيحت کنيم.
سنايي ادامه داد: در نامه​اي اين موضوع را به هيات رئيسه نوشته​ام. اما بعضا برداشت مي​شود که نوعي تعامل با برخي وزارتخانه ها مانع از بررسي سوالات نمايندگان مي​شود. رئيس مجلس در پاسخ به وي تاکيد کرد: کميسيون​ها نبايد بررسي سوالات نمايندگان را معطل کنند.
/2929
منبع: خبرآنلاین