در آخرین روز از تعطیلات اجلاس غیر متعهدها اعلام شد هیچ طرح ترافیکی در تهران اجرا نمی شود.

به گزارش خبرآنلاین؛ سردار اسکندر مؤمنی رئیس پلیس راهور کشور در جمع خبرنگاران این خبر را اعلام کرد: امروز هیچ‌کدام از طرح‌های ترافیک و زوج و فرد در سطح شهر تهران اجرا نمی‌شود.

این در حالی است که پیش از این اعلام شده بود در زمان تعطیلات مربوط به برگزاری اجلاس سران جنبش غیرمتعهد تمام طرح‌های ترافیکی اعمال می‌شود.

 

افزایش 15 درصدی سفرها در 5 روز تعطیلی تهران

رئیس پلیس راهور ناجا از افزایش 15 درصدی میزان سفرها در جاده‌های کشور در 5 روز تعطیلات تهران خبر داد.

سردار اسکندر مؤمنی گفت: میزان تصادفات در جاده‌های کشور 27 درصد کاهش داشته و تصادفات در شهر تهران در این بازه زمانی 35 درصد نزول پیدا کرده است.

وی با اشاره به آغاز موج بازگشت مردم از امروز در جاده‌های کشور گفت: از دیروز حجم بسیاری از مسافران به سمت تهران حرکت کرده‌اند لذا برای کنترل مسیر تونل کندوان و محور چالوس یک طرفه شده بود.

مؤمنی گفت: نیروهای راهور برای ایجاد ترددی آسان در سطح جاده‌ها تا فردا مستقر خواهند بود این در شرایطی است که طرح تابستانه پلیس راهور تا 3 مهر ماه ادامه پیدا خواهد کرد.


کدام جاده ها ترافیک دارند؟
وی ادامه داد: هم اکنون تمامی مبادی ورودی تهران به ویژه مبادی شمالی دارای حجم بالایی از ترافیک هستند.
سردار مومنی گفت: محور قزوین رشت، محدوده رودبار- منجیل، محور چالوس به هراز دارای ترافیک نیمه سنگین هستند که این ترافیک نیمه سنگین به صورت مقطعی در محور فیروزکوه در محدوده تونل شیرگاه نیز مشاهده شده است.
وی خاطر نشان کرد: برای سهولت برگشت هموطنان از بعد از ظهر امروز محور هراز و چالوس یک طرفه خواهد شد و ممنوعیت تردد تریلرها و کامیون‌ها در فیروزکوه و کندوان ادامه خواهد داشت.


درست رانندگی کنید
رئیس پلیس راهور ناجا اظهار داشت: هر چه به ساعات پایانی روز نزدیک می‌شویم حجم بار برگشت سفرها افزایش می‌یابد لذا از مردم درخواست می‌شود تا در صورت امکان برگشت خود را به صبح فردا موکول کنند در غیر این صورت آن دسته از مردمی که امروز می‌خواهند وارد جاده‌ها شوند باید 2 تا 3 برابر زمان عادی برای رسیدن به مقصد خود زمان صرف کنند.
مؤمنی ادامه داد: هم اکنون برخی از جاده‌های کشور بارانی است لذا از رانندگان تقاضا داریم تا از شتابزدگی، سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ خودداری کنند چرا که 70 درصد تصادفات چند روز اخیر ناشی از همین موضوع بوده است.

مؤمنی بیان داشت: قوانین راهنمایی و رانندگی تضمین‌کننده ایمنی سفر مردم هستند لذا تقاضا می‌شود با پایبندی به قانون مردم جان خود و دیگر شهروندان را به خطر نیندازند.

 

4747

منبع: خبرآنلاین