سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد، هیچگونه تماس و ارتباطی با مقامات رسمی آمریکا صورت نگرفته است.

به گزارش خبرآنلاین، رامین مهمان پرست یکشنبه شب در مصاحبه با شبکه العالم، اظهار داشت: به هیچ وجه ارتباط، ملاقات و گفت و گویی با مقامات رسمی آمریکایی وجود نداشته، و چارچوب سیاست خارجی کشور ما کاملا مشخص است.
مهمان پرست افزود: در جمهوری اسلامی ایران همه تصمیمات در بحث های اصلی سیاست خارجی با هماهنگی مسئولان ارشد کشور و تحت نظر مقام معظم رهبری دنبال خواهد شد.
اهم سخنان سخنگوی وزارت امورخارجه در ادامه می‌آید:
  • در این خصوص (رابطه با آمریکا) هیچ اقدامی، نه صورت گرفته و نه صورت خواهد گرفت.
  • سفرهای رئیس جمهور برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، فضا وفرصت مناسبی را ایجاد می کند که با رسانه های گروهی، نخبه های فکری، دانشگاهیان و رهبران ادیان مختلف در این کشور بتوانیم از نزدیک ارتباط داشته باشیم، و دیدگاه هایمان را به صورت شفاف به اطلاع آنها برسانیم.
  • وقتی در این دیدارها منطق و دیدگاه هایمان را کاملا تشریح می کنیم، می بینیم که همه آنها می گویند که از سیاست، طرز فکر، و ایده های ما حمایت می کنند؛ این امر مشخص می کند که به مردم آمریکا و کشورهای غربی مطالبی غیر واقعی، به هدف ایجاد ذهنیت منفی از کشور ما منتقل شده است.
  • آمریکایی‌ها به خاطر دشمنی های فراوانی که در طول تاریخ علیه ملت ما انجام دادند، زمینه ای برای اینکه بحثی بخواهد با آنها به وجود بیاید تا اکنون ایجاد نشده است؛ مگر انکه آنها بخواهند اشتباهات گذشته خود را بپذیرند، از ملت ما عذرخواهی کرده و سعی کنند شرایطی را به وجود بیاورند که حقوق ملت ما به رسمیت شناخته شود؛ اینها نکاتی است که همه مسئولان از جمله ریاست جمهوری بر آن تأکید داشتند.
  • گروهک منافقین سابقه تروریستی طولانی دارد؛ این گروهک قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دست به ترور اتباع آمریکایی در ایران زده بود، و در طول پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 16 هزار نفر از مسئولین و مردم ایران را ترور کرد.
  • کشورهای اروپایی زودتر از آمریکا این گروه را ازلیست گروه های تروریستی خودشان خارج کرده بودند. آمریکا ادعا می کرد که همچنان با این گروهک بعنوان یک مجموعه تروریستی برخورد می کند، ولی متأسفانه امسال دیدیم که مسئولان این کشور پرده را کنار زدند و به صورت علنی از این گروهک تروریستی حمایت کردند.
  • آنها(منافقین) هیچگاه از فعالیتهای تروریستی خودشان دست برنداشته اند، بلکه نحوه اقدامات تروریستی آنها تغییر کرده است؛ آخرین اقدامات تروریستی که آنها مداخله داشتند، ترور دانشمندان هسته ای ما با همکاری عناصر امنیتی رژیم صهیونیستی بود.
  • همه کارشناسان پدیده گروهک تروریستی منافقین را پدیده ای مرده اعلام کرده اند؛ همه می دانند آنها نه جایگاهی در بین مردم ما در داخل کشور دارند، و نه حتی در بین ایرانیان خارج از کشور، و نه افکار عمومی دنیای غرب.
  • ( در خصوص مزاحمت‌های ایجاد شده برای وی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ) با توجه به برگزاری اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و حضور روسای کشورها، ظرف سال‌های اخیر شاهد تلاش مذبوحانه‌ای از سوی گروهک تروریستی منافقین بوده‌ایم.
  • آنها در روزی که رییس‌جمهوری اسلامی ایران سخنرانی دارد، سعی می کنند افرادی را به شکل های مختلف برای تظاهرات و شعار دادن جلوی سازمان ملل جمع کنند؛ این درحالی است که خیلی از آنها اتباع ایرانی نیستند و منافقین پول می‌دهند تا آنها را از مناطق مختلف جمع کنند. مجموعه همه این تلاش‌ها یک جمع 200 تا 300 نفر را تشکیل می‌دهد.
  • بعد از سخنرانی تیم‌هایی که همراه رییس‌جمهور بودند هرکدام به محل‌های کار بعدی خود مراجعه می کردند؛ ما هم به همراه 2 تن از همکاران قصد رفتن به محل اقامت را دشتیم تا پس از نماز و استراحتی کوتاه به مقر سازمان ملل بازگردیم که چند نفر از این افراد سعی کردند مزاحمت ایجاد کنند. بعد از مزاحمتهایی که ایجاد کردند قصد داشتند که با تحریک و ایجاد واکنش فیلم تبلیغاتی برای خودشان درست کنند، ولی با وجود همه برخورد زشتی که آنها داشتند، ما مسیر خودمان را ادامه دادیم و تلاش کردیم از مواجهه با آنها خودداری کنیم.
  • متأسفانه با وجود آنکه چند بار به پلیس نیویورک تذکر دادیم که باید جلو مزاحمت آنها را بگیرد، متأسفانه نیروها بی تفاوت از کنار آنها رد شدند.هنگامی که تعداد آنها بیشتر شد و سروصدا ایجاد کردند، پلیس نیویورک وارد کار شد و آنها را دور کرد و ما هم از آن منطقه خارج شدیم.
27219
منبع: خبرآنلاین