پس ازماه ها بلا تکلیفی آزمون های استخدامی و اعتراضات فراوان از سوی خوانندگان خبر آنلاین ایرادات حقوقی وارد بر مجوز های صادره استخدام برطرف شد و تا یک ماه دیگر تکلیف استخدام ها روشن می شود.عبدالعلی تاجی می گوید:«بعد از اینکه آقای عزیزی به جای آقای فروزنده قرار گرفت، برخی ایرادهای حقوقی به این مجوزها وارد کرد، در نتیجه روند استخدام‌ها متوقف شد.»

 مهدی قنبر:درماهای گذشته کامنت های بسیاری ازخوانندگان درباره وضعیت نامعلومی آزمون های استانی مطرح شده بود. دراین کامنت های عنوان شده بود که آزمون ها طبق زمان اعلام شده برگزار نشده و یا دربسیاری موارد نتایج آن هرگز اعلام نشده بود. زمانی هم که خبرآنلاین پیگیرعلت عدم برگزاری و یا نتایج آزمون های استخدامی استانی می شد پاسخ درستی از وزارت کشور دریافت نمی کرد. درمواردی نیز مسئولین موضوع را به معاونت منابع انسانی ریاست جمهوری محول می کردند وآنطور که معاون راهبردی منابع انسانی رئیس جمهوری عنوان می کرد این موضوع در دست بررسی بود اما گویا بالاخره  پیگیری ها به نتیجه قطعی رسید.و عبدالعلی تاجی ، معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور در گفت و گویی اعلام کرد جلسه ای با معاونان منابع انسانی دستگاه‌ها برگزارشد و سهمیه استخدامی استانها در آن مورد بحث قرار گرفت.
وضعیت بد و نامعلوم آزمون های و پاسخگو نبودن بخش های مختلف مرتبط با این موضوع و درخواست دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان مجلس و افراد شرکت‌کننده در آزمون استخدامی، باعث شد جلسه‌ای در معاونت توسعه مدیریت برگزار شود و معاونان منابع انسانی دستگاه‌های اجرایی درآن شرکت کنند. دراین جلسه 5 کارگروه استانی درکشور تشکیل شد تا وضعیت آزمون های اسختدامی را رسیدگی و سامان دهی شود.

مجوز استخدامی و پست‌های سازمانی برای استان‌ها صادر شد
 

عبدالعلی تاجی عنوان داشت :«اولین کارگروه منطقه 5 کشور شامل استان‌های کرمان، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و هرمزگان برگزار و قرار بر این شد که این معاونان منابع انسانی احکامی را که در قانون برنامه پنجم در مورد منابع انسانی وجود دارد و الزام می‌کند که سالانه 2 درصد از نیروی انسانی دستگاهها کاهش یافته ودربخش مشاغل تصدی‌گری 4 درصد باید کم شود، این دستگا‌ه‌ها باید این حکم قانون را اجرا کنند. بعد از اینکه دستگاه‌های اجرایی حکم قانون برنامه پنجم در کاهش نیرو را اجرا کردند، سپس پست‌های مورد نیاز استان را مشخص کرده و بر این اساس ردیف‌های استخدامی در اختیار آنها گذاشته شده و آقای عزیزی معاون رئیس‌جمهور فرمتی (چارچوبی) تهیه کرده است که مجوز استخدامی و پست‌های سازمانی برای استان‌ها در آن مشخص شده است.»
عبدالعلی تاجی، دراین گفت و گو به تغییرمعاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و ایرادات حقوق وارد بر مجوز های صادره استخدام دراستان‌ها اشاره کرد و گفت:«بعد از اینکه آقای عزیزی به جای آقای فروزنده قرار گرفت، برخی ایرادهای حقوقی به این مجوزها وارد کرد، در نتیجه روند استخدام‌ها متوقف شد.»
وی همچنین از برپایی جلسه‌ای بین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور با وزیر کشور و استانداران خبر داد و اعلام کرد:« درآن جلسه آقای عزیزی اختیارات و مجوز استخدامی را از معاونت توسعه به وزارت کشور و استانداران واگذار کرد و قرار شد مجوز استخدامی هر استان توسط وزارت کشور و استانداران بررسی و مجوز استخدام رسمی صادر شود.»

استانداران و وزارت کشور رأسا می‌توانند، مجوز استخدام دراستانها را صادر کنند


تاجی افزود:« اگر این فرآیندی که تعریف شده، عملیاتی شود، دیگر نیازی به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه‌ انسانی رئیس‌جمهور نیست وخود استانداران و وزارت کشور رأسا می‌توانند، مجوز استخدام دراستانها را صادر کنند و سهمیه سال 91 را که قبلا تصویب شده بود، اجرا کنند.»
تاجی وعده داد:« ظرف ماه آینده کل سهمیه استانی و استخدام‌ها انجام شود و مشکل استخدامی‌ها برطرف شود.»
گفتی است برای آزمون های استخدامی و تعداد استخدام شوندگان سهمیه بندی صورت گرفته است . این سهمیه از 500 نفر تا 8 هزار نفر در استان‌ها متفاوت است. البته ینا به گفته تاجی یک سری سهمیه ملی استخدامی برای سازمان امور مالیاتی، وزارت بهداشت و درمان و وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری بر اساس بند «ب» ماده 20 قانون برنامه پنجم صادر شده است.

ظرف یک ماه آینده تمام موانع استخدام برطرف می شود


معاونت توسعه مدیریت وسرمایه انسانی رئیس جمهور درباره وضعیت آزمون های بلاتکلیف مانده درماههای گذشته نیز گفت:« به همه استان‌های کشور مجوز استخدام نیرو در سال جاری داده شده است، اما باید فرآیندی که تاکنون معطل مانده بود، انجام و موانع استخدامی برطرف شود، چون قانون برنامه اذعان دارد، به ازای هر 3 نفر در مشاغل تصدی‌گری یک نفر و به ازای هر یک نفر در مشاغل حاکمیتی، یک نفر جدید استخدام شود.»
خوانندگان خبرآنلاین در صورت بروز مشکل بابد مستقیماً به استانداری‌ها و وزارت کشور مراجعه کنند. زیرا مسئول برگزاری این آزمون ها این دو مرکز است. تاجی در خاتمه گفت و گو ضمن اشاره به این دو مرکز به عنوان برگزار کننده آزمون های استخدامی ابراز امید واری کرد ظرف یک ماه آینده تمام موانع استخدام برطرف شده و افراد انتخاب شده در آزمون به استخدام دولت درآیند.


****
 

برخی از کامنت هایی خوانندگان خبر آنلاین درباره نامشخص بودن وضعیت شرکت کنندگان درآزمون های استخدامی استانداری ها به این شرح است:

نا امید
سلام تورو به امام رضا باخانم هاجر نیک صفت معاون معاون نیروی انسانی رئیس جمهور یا آقای تاجی یا آقای عزیزی مصاحبه کنید کی قرار ه نتایج ازمون استخدامی تائید بشه کی قرار ه شورای تشکیل بشه ما تا کی باید منتظر بمانیم

محمد
لطفا در مورد وضعیت استخدامی های اخیر و بلاتکلیفی میلیونها جوانی که در آزمونهای استخدامی اخیر شرکت کرده اند از معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی ریاست جمهور (آقای ابراهیم عزیزی) سوال کنید یا یک گزارش تهیه کنید. آزمونهایی از جمله آزمون استخدامی سازمان بنادر و دریانوردی که بیش از 1 سال از زمان برگزاری و 7 ماه از زمان مصاحبه آن میگذرد هنوز منتظر تایید معاون توسعه ریاست جمهور است. وضعیت آزمونهای استخدامی استانداری ها ی سراسر کشور نیز به همین صورت است. ظاهرا جابجایی معاون این نهاد (معاونت توسعه) باعث این بلاتکلیفی شده.
بدون نام
باسلام وخسته نباشید آزمونی که از طریق بخشنامه وزارت کشور به استانداریها اعلام شد بابت نیروهای قرارداد مدت معین که در دستگاههای اجرایی مشغول بکار هستندواسفند سال 90 وخرداد 91 آزمون برگزارشد وتعدادی هم قبول شدند در این آزمون ولی هنوز اقدامی در این بابت انجام نشده باپیگیریهایی که از طریق معاونت پشتیبانی ومنابع انسانی استانداری کردیم گفتن معاون پشتیبانی ومنابع انسانی رئیس جمهور هنوز اقدامی نکرده لطفا پیگیری کنید چرا هنوز اسامی قبول شدگان روی میز کار معاون رئیس جمهور خاک می خورد وما بلاتکلیف هستیم ؟ با تشکر
بدون نام
امروز در سایت شمامطلبی خواندم با موضوع آزمون های استخدامی و نتایج آنها ،من متاسفانه مرتبط با موضوع و محتوای این خبر شما مشکلی برایم پیش آمدهنوز در مورد آزمون های استخدامی سال های قبل هم تعیین تکلیف نشده چه رسد به استخدام های سال 91 که متن خبر شما مربوط به آن است.اینجانب در تیر ماه سال 90 در آزمون استخدامی استانداری قزوین شرکت کردم و رتبه اول این آزمون در رشته شغلی خودم کسب کردم،پس از آن طی چند مرحله تحویل مدارک و سایر مراحل اعم از مصاحبه تخصصی و گزینش و معرفی 3 برابر ظرفیت و نهایتا نتایج نهایی، اینجانب به عنوان نفر اصلی پذیرفته شده همه مراحل را طی کردم اما امروز با گذشت یکسال و نیم از آن آزمون هنوز مشغول به کار نشدم و من و تعداد زیادی از پذیرفته شدگان را بلا تکلیف گذاشته اند
عباس
درسال 90 آزمون استخدامی استانداریهای کشور بین کارکنان قرارداد مدت مشخص انجام شد وبا توجه به قبولی درآزمون وفرستادن اسامی به دفتر ریاست جمهوری هنوز اقدامی صورت نگرفته می خواستم باید تاکی صبر کنیم که جواب قطعی بشنویم ؟


45235

منبع: خبرآنلاین