ماجرا از جایی شروع می شود که بانک مرکزی ارائه تسهیلات به شرکت گیتی پسند با حضور 5 هزار و 700 نفر پرسنل مخالفت می کند و چند روز پس از این اعلام رسمی با جلسه ای که میان مسوولان این شرکت و بهمنی برگزار می شود همه چیز به حالت اولیه در می آید .

آذرجزایری: ماجرا از جایی شروع می شود که بانک مرکزی ارائه تسهیلات به شرکت گیتی پسند با حضور 5 هزار و 700 نفر پرسنل مخالفت می کند و چند روز پس از این اعلام رسمی با جلسه ای که میان مسوولان این شرکت و بهمنی برگزار می شود همه چیز به حالت اولیه در می آید و بانک مرکزی حرف خود را پس می گیرد.
اما دیگر فایده ای ندارد. چراکه 8 هزار سهامدار این شرکت با طلب 200 میلیارد تومانی خود از این شرکت با این استدلال که این گیتی پسند با دارابودن 37 کارخانه در آستانه ورشکستگی است مدعی دریافت اصل پول خود می شوند.
هرچقدر هم که استاندار اصفهان و مسوولان این شرکت در خبرگزاری ها و رسانه های این استان اعلام می کنند که مشکلی نیست و فعالیت این شرکت طبق گذشته ادامه دارد اما فایده ای ندارد و سهامدارها طلب پول خود را می کنند.
درحال حاضرهم به گفته مسوولان این شرکت، تاکید می کنند که سود سپرده سهامدارها با تاخیر پرداخت می شود چراکه این شرکت سعی دارد تا اصل پول سهامداران را پرداخت کند.
این درحالی است که یکی از خوانندگان خبرانلاین می نویسد: من به همراه عده زیادی از مردم اصفهان در شرکت گیتی پسند سرمایه گذاری نموده ایم که از سه ماه قبل نه سودی بابت سپرده پرداخت نموده و نه اصل پول را میدهد. هیچکس نیز جوابگو نیست. باور کنید با این وضع اقتصادی کمر من یکی که تا شده و شدیدا نیاز به پول خود دارم.

 


با اینحال مسوولان این شرکت دلیل عدم پرداخت سود سهامداران را در سیاست تامین مواد اولیه برای تولید کارخانه ها جستجو می کنند و تاکید دارند که درآمد ناشی از فروش محصولات صرف پرداخت اصل پول سهامدارانی می شود که تقاضای برگرداندن سرمایه خود را دارند.
نتیجه این تصمیم بانک مرکزی در سال حمایت از تولید داخلی تعدیل 400 نفر از پرسنل این شرکت در ابتدای آبان ماه امسال بوده است که البته هیچ مقام مسوولی خود را مقصر این تعدیل نیرو نمی داند.
گفتنی است گروه صنایع گیتی پسند اکنون بیش از 5000 نفر پرسنل و کارگر– 4 دفتر فروش و انبار در داخل کشور و حدود 5000 نمایندگی توزیع و فروش محصولات درداخل کشور دارد و همچنین محصولات صادراتی این گروه صنعتی به کشورهای کنیا، عربستان سعودی، کویت، امارات متحده عربی، عراق، ارمنستان، ترکمنستان، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان و ترکیه صادر و با عقد قرارداد و همکاری با شرکت FLXT آلمان در حال ورود و عرضه محصولات به سایر کشورهای اروپایی و آسیائی است.

45/221

 

منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها