رییس جمهور گفت: باید به سمتی برویم که همه مردم در اقتصاد فعال باشند، نه اینکه عده قلیلی نامشان فعال اقتصادی باشد.

محمود احمدی نژاد در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی در کرمانشاه با بیان اینکه من به شوخی به دوستان گفتم که «سد آزادی نمی شود و آزادی که سد نمی خواهد»، ادامه داد: یک روز را تصور کنید که ایران با تمام کشور همسایه پیوند خورده است و در زمینه برق، گاز، آب و حمل و نقل ارتباط دارد. این خط برق اگر صادر شود به دنبال آن آبادانی به همراه دارد.
اهم صحبت‌های رییس جمهور را به نقل از مهر بخوانید؛
• پروژه ایستگاه برق مرصاد تنها برای درآمدزایی نیست، راه های ساده تری برای درآمد است ولی این پیوند دوستی بین ملت ها به وجود می آورد و عملی انسانی است. نمی شود که در یک طرف مرز برق باشد و یک طرف آن برق نداشته باشد.
• استان کرمانشاه از لحاظ دارا بودن پتروشیمی و پالایشگاه نفتی پیشرو است. در زمان وزارت آقای مصری، ایشان دنبال افتتاح این پالایشگاه بودند که بعد از مدتی روند اجرایی این پروژه کند شد که باید آن را فعال کنیم.
• نفت و گاز برای کشور یک مزیت محسوب می شود. قبل از ملی شدن نفت، پول نفت را مردم نمی دیدند اما بعد از انقلاب مقداری از این پول به جیب ملت رفت که هنوز هم به طور کامل نشده است.
• قیمت فعلی نفت با توجه به سال های گذشته به نسبت کم‌تر است که به طور مثال در مقایسه با سال 60-61 با توجه به قیمت دلار کمتر است. در گذشته قسمتی ازپول فروش نفت را برای خرید کالا و قسمت دیگری از آن را برای مالیات می گرفتند که چیزی از آن باقی نمی ماند.
• باید به سمتی برویم که همه مردم در اقتصاد فعال باشند، نه اینکه عده قلیلی نامشان فعال اقتصادی باشد که اینگونه اقتصاد شکوفا نمی شود. زمانی اقتصاد به نقطه مطلوب می رسد که همه مردم در عرصه اقتصادی فعال باشند و کار اقتصادی را یاد بگیرند وهمه ظرفیت ها برای عدالت پیشرفت به کار گرفته شوند.
• اقتصاد نباید در دست 3000 نفر در کشور باشد و در صورت اصلاح این وضعیت کشور آسیب پذیر نخواهد بود.
• دشمن می داند که دیگر نمی شود علم و دانش ایرانیان را از مغز آنها بیرون کشید و زور کارساز نیست. بعضی ها مانع تراشی نکنند و اجازه بدهند مردم در همه زمینه ها مشارکت کنند که انحصار طلبی به فساد منجر می شود.
/29220

منبع: مهر