باید منتظر وزیدن باد از ساعت 9 شب به بعد باشیم و البته اگر وزش هیچ نسیمی را احساس نکردید گوش به زنگ خبر تعطیلی باشید .

دکتر رسول‌علی اشرفی‌پور، مدیرکل محیط زیست استان تهران و دبیر کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران می گوید: هم‌اکنون شاخص کیفیت هوای تهران به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با 128 PSI در شرایط هشدار است.
وی با اشاره به اینکه فعلا برنامه‌ای برای تعطیلی پایتخت نداریم، در خصوص تشکیل یا عدم تشکیل کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، گفت: سازمان هواشناسی برای امشب، وزش باد پیش‌بینی کرده بود، اما در صورت محقق نشدن این امر قطعا تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ می‌شود. مدیرکل محیط زیست استان تهران ادامه داد: طی ساعات آتی در خصوص تشکیل شدن یا نشدن کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران پس از بررسی کارشناسی اطلاع‌رسانی لازم صورت می‌گیرد.
اما دکتر شاعری معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست هم در پاسخ به این سوال که آیا فردا یکشنبه تهران تعطیل می‌شود یا خیر؟ می گوید با اقدامات انجام شده و ورود یک ناپایداری خفیف که امشب از ساعت 21 به بعد به وجود خواهد آمد موجب کاهش آلایندگی می‌شود.
پس با این حساب باید منتظر وزیدن باد از ساعت 9 شب به بعد باشیم و البته اگر وزش هیچ نسیمی را احساس نکردید گوش به زنگ خبر تعطیلی باشید .
4545
 

منبع: خبرآنلاین