آیت‌الله جوادی آملی که چند روز پیش گفته بود«در شرایط فعلی فضا خیلی طیب و طاهر نیست» امروز آخرین خطبه نماز جمعه اش را خواند.

آیت الله جوادی آملی در پایان خطبه‌ی دوم نماز جمعه قم ضمن تشکر و قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری نماز جمعه و عذرخواهی از مردم از سمت خود به عنوان خطیب موقت جمعه‌ قم کناره‌گیری کرد. 

خطیب موقت جمعه قم خطیب موقت جمعه قم با بیان اینکه بدون مودت، قرآن وعترت، نگهداری جامعه آسان نخواهد بود گفت: مودت، محبت، دوستی، قرآن و عترت عناصر محوری دین هستند که اگر از جامعه رخ بربندند نگهداری جامعه آسان نخواهد بود. 

به گزارش ایسنا، آیت الله جوادی آملی در نماز جمعه این هفته قم با اشاره به برگزاری مراسم حج گفت: پیام رهبر انقلاب اسلامی در فضای مکه خوانده شد و در این پیام مقام معظم رهبری مسلمانان را به محبت، وحدت و مودت دعوت کردند. 

آیت‌الله جوادی آملی در ادامه با اشاره به روز عرفه گفت: روز عرفه در بین روزها خصیصه‌ی استجابت دعا را دارد و بهترین روز برای دعا است. 

وی با بیان این که دعای امام سجاد (ع) در روز عرفه مردم را به امام شناسی دعوت می‌کند افزود: شاخص‌ترین عنصر در دعای امام حسین (ع) و امام سجاد (ع) در روز عرفه پس از توحید، وحی و نبوت، دعا برای رهبر و نظام و ملت است. 

خطیب موقت جمعه قم، با اشاره به در پیش بودن عید قربان، ضمن دعوت از مردم برای شرکت در نماز این عید گفت: نباید فریضه‌ی قربانی فراموش شود و باید شهرها به رایحه‌ی قربانی معطر گردد. 

وی در ادامه ضمن تبریک هفته‌ی بسیج گفت: بسیج نیرویی است که در دفاع مقدس و حفظ نظام تلاش و کوشش فراوان داشته و باید مواظب باشد که پیوسته غربال شود تا مبادا کسانی بتوانند در این نهاد راه یابند.

منبع: بدون منبع
"