این روزها و با توجه به آلودگی شدید هوا خوردن بعضی از مواد غذایی واجب و مهم است مواد غذایی ای مانند شیر پیاز و میوه ها.

اما نکته ای که وجود دارد این است که گاهی این مواد غذایی آن مرغوبیت لازم را ندارند وبه اصطلاح بی کیفیت هستند

در همین زمینه لیلا برای خبر آنلاین نوشته:متاسفانه مدتی است که شیر های خوراکی کیفیت نا مرغوبی پیدا کرده اند و حتی طعم بدی دارند لطفا این مسئله را پیگیری کنید
واما روابط عمومی سازمان غذا و دارو طی جوابیه ای این گونه به این سوال پاسخ داد که:بخش مهمی از ویژگی‌های کیفیتی و طعم و مزه هر فرآورده مربوط به مواد اولیه آن می‌باشد که در مورد شیر به فصول تولید و نوع خوراک دام بستگی دارد که از حیطه اختیار واحدهای فرآوری شیر، خارج می‌باشد. همانگونه که مستحضرید تولید شیرخام در محدوده نظارتی سازمان دامپزشکی کشور می‌باشد و مطابق دستورالعمل‌های این اداره کل از اول مهرماه سال 1389 شیرهای خام تحویلی به کارخانه‌های فرآوری شیر باید دارای مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای حمل بوده و همچنین خودروی حمل شیر نیز باید دارای پروانه اشتغال به حمل شیرخام از سازمان دامپزشکی باشد و این موضوع در برنامه‌های کنترل و نظارت ادارات نظارت بر مواد غذایی سراسر کشور قرار داده شده است. ضمناً تأسیس هر واحد فرآوری غذایی مستلزم داشتن مسئول فنی و بهداشتی جهت نظارت روزانه بر چگونگی فرآیند تولید و بسته‌بندی آن محصول می‌باشد.
با عنایت به توضیحات مذکور بدیهی است تلاش همه جانبه این معاونت، اهتمام در جهت هرچه بهتر نمودن کیفیت محصولات تولیدی و نظارت دقیقتر و بیشتر بر آنها می‌باشد. به همین منظور لازم است مصرف‌کنندگان محترم در موارد عدم رضایت از یک فرآورده به قسمت شکایات مشتری آن واحد تولیدی و در صورت عدم رسیدگی، از طریق ادارات نظارت بر مواد غذایی معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اقدام نمایند که در آن صورت اظهار نظر قطعی و اقدامات لازم، پس از انجام بررسی‌های آزمایشگاهی صورت خواهد گرفت.
45236
 

منبع: خبرآنلاین