نشست مشترک دولت و مجلس با حضور روسای دو قوه و تنی چند از چهره های شاخص اقتصادی و وزرای اقتصادی برگزار شد.

اسماعیل جلیلی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از تشکیل نشست مشترک دولت و مجلس با حضور روسای دو قوه در پاستور برای دستیابی به توافق نهایی درخصوص نحوه‌ی کمک به اقشار ضعیف خبر داد و به ایسنا گفت: چگونگی کمک به اقشار کم‌درآمد و سناریوهای مختلف در مورد اجرای هدفمندی یارانه‌ها در سال 92 را محور این جلسه عنوان کرد.
رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن نیز با بیان اینکه جلسه امشب تا بعد از ساعت 21 هم ادامه داشت، به فارس گفت: در جلسه امشب کمک نقدی برای جبران هزینه‌هایی که بر مردم وارد شده، مصوب شد. قرار شد این کمک به صورت نقدی و برای هر نفر بین 70 تا 100هزار تومان باشد که البته افرادی مانند اشخاص تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی 20 درصد بیشتر از این کمک بهره‌مند می‌شوند.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بر اساس تصمیمی که امشب گرفته شد، قرار است این مبالغ هفته اول اسفند به حساب مردم واریز شود.
به گزارش مهر، در ارتباط با موضوع هدفمندی یارانه ها، دولت در جلسه امشب همچنان اصرار بر اجرای فاز دوم هدفمندی داشت و مجلس اجرای این طرح با مختصات مورد نظر دولت را نپذیرفت.
البته نمایندگان مجلس با پرداخت کمک نقدی به مردم در آستانه سال جدید موافقت کردند و این موضوع در جلسه امشب مجلس و دولت قطعی شد.
پس از حضور رییس‌جمهور در مجلس برای اعلام تصمیمات دولت در زمینه‌ی مسائل اقتصاد، کمیته‌ مشترکی از دولت و مجلس با رهنمود مقام معظم رهبری تشکیل جلسه دادند.
مجلس تاکنون با اجرای مرحله‌ دوم هدفمند یارانه‌ها در سال جاری مخالفت کرده و ممنوعیت اجرای فاز دوم در سال 91 را نیز به تصویب رسانده؛ چرا که مجلس معتقد است اجرای فاز دوم در شرایط فعلی به تورم منجر خواهد شد. با این حال مجلس و دولت در مورد اجرای فاز دوم در سال آینده به بحث و گفت‌وگو نشسته‌اند.
/2929
 
منبع: خبرآنلاین
"