انتقاد از تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه و ضرورت توجه بیشتر به وضعیت معیشتی مردم، محور اصلی نطق‌های امروز نمایندگان مجلس بود.

به گزارش خبرآنلاین، سالار مرادی نماینده سنندج در نطق میان دستور امروز خود با اشاره به وضعیت تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان، گفت: در شرایط فعلی هر گونه ناهماهنگی و تضعیف نیروها و ساختار سیاسی جمهوری اسلامی ایران آب به آسیاب دشمن ریختن است و مردم را بیش از این زیر فشار اقتصادی قرار می دهد.
وی تصریح کرد: دوستانی که در حرف سخن از وحدت میان قوای سه گانه می گویند باید آگاه باشند و بدانند تا زمانی که در عمل تعاملی برای وحدت نداشته باشند راه به جایی نمی برند.
مرادی همچنین با تأکید بر اینکه دولت باید بداند که مردم هوشیارانه رفتارهای مسئولان را ارزیابی می‌کنند، افزود: مردم از مسئولان خود انتظار رفتارهای صادقانه و در راستای منافع ملی دارند. چه کسی پاسخگوی تورم فزاینده و فشار اقتصادی بر اقشار ضعیف مردم و گسترش شکاف بین طبقات جامعه است؟ آیا تأخیر در ارائه لایحه بودجه و ورود به برخی حواشی در راستای تأمین منافع مردم است؟
نماینده سنندج اظهار داشت: مجلس نشان داده است که در راستای حل مشکلات مردم و مهارتورم آمادگی هرگونه تعامل و همکاری با دولت را دارد و دولت نیز باید از این فرصت در عمل و نه در سخن در جهت حل مشکلات ملی استفاده کرده و منافع ملی را فدای خواسته های گروهی و سیاسی نکند و باید از حادثه روز یکشنبه درس عبرت بگیرد.
فرج‌الله عارفی نماینده جیرفت دیگر ناطق امروز مجلس بود. وی با بیان اینکه دشمن هر روز با طرح جدیدی برای مایوس کردن ملت ما وارد کارزار می‌شود، گفت: مسئولان در همه قوا بدانند امروز مسئولیت ما سنگین و تاریخی است. هر گونه بی‌دقتی آثار جبران‌ناپذیری خواهد داشت. لذا از مسئولین محترم تقاضا دارم تا بر امر نظارت و کنترل بر قیمت ها و مجازات افرادی که با فزون خواهی و یا به قصد ضربه زدن به معیشت مردم فضا را ناامن می‌کنند برخورد جدی شود.
وی خاطرنشان کرد: مسئولین قوای مجریه و قضائیه در این امر سستی نکنند که مسئولیت دنیوی و اخروی خواهند داشت. از سوی دیگر مجلس شورای اسلامی نیز باید با طرح‌های جدی و اثرگذار مانع از رفتار غیرانسانی برخی از افراد شود و به یاری خدا شاهد ثبات در بازار باشیم.
دولت لایحه بودجه 92 را تقدیم مجلس کند
عبدالوحید فیاضی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه دامن زدن به اختلافات خیانتی بزرگ است، گفت: هر اقدامی که خروجی آن باعث ناامیدی مردم و سرور و شادی دشمنان شود بدون شک ناپسند است.
وی با بیان اینکه امروز کلید حل مشکلات کشور در گرو توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب است، گفت: دشمن در این انتخابات هم برای قبل و هم برای بعد از آن برنامه ریزی کرده و همگان باید هوشیار باشند.
نماینده محمود آباد تاکید کرد: رفتاری که روز یکشنبه در مجلس اتفاق افتاد یک فاجعه سیاسی بود و نوعی بازی در زمین دشمن بود، خویشتن داری مبتنی بر عقلانیت در چنین شرایطی باعث خشنودی خدا، رهبری و مردم ایران می شود.
وی تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان برنامه هسته‌ای ما را نشانه گرفته اند چانه زنی بر سر مسائل کوچک باعث بهانه دادن به دشمنان اتحاد ایران می شود. از رئیس جمهور و نمایندگان و ملت ایران می پرسم این اتفاق پیش آمده در مجلس برای مردم چه منفعتی داشت و برای دشمنان چه سودی داشت؟
وی توضیح داد: هیچ چیزی گواراتر از توهین به رئیس مجلس، نمایندگان و همچنین رئیس جمهور برای دشمنان ایران وجود ندارد. حتی اگر کارمندان، کارگران، مشکلات اقتصادی و بیکاری را فراموش کنید، چرا باید وزیری موفق که روزگار خود را وقف انقلاب کرده است اسیر عقده گشایی‌های سیاسی شود.
نماینده مردم محمود آباد در مجلس، گفت: همچنان معتقدم این اختلافات ریشه فتنه‌های بعدی است. اگر چه ملت ایران با حضور در 22 بهمن با آرمان های انقلاب تجدید میثاق خواهند کرد و ما نمایندگان نیز ضمن عذرخواهی از ملت شریف ایران و همچنین مقام معظم رهبری اعلام می کنیم تا پایان عمر در راه انقلاب هستیم.
وی افزود: از دولت می خواهیم با تقدیم لایحه بودجه فرصت لازم را برای بررسی آن به مجلس بدهد.
/29220

منبع: خبرآنلاین