عضو ائتلاف بزرگ اصولگرایان گفت که به دوستان همراه ائتلاف هیچ تعهدی ندارم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا باهنر در جمع دانشجویان دانشگاه ایلام در پاسخ به سوالات متعدد آنها با بیان اینکه وامدار هیچکدام از اعضای ائتلاف پنج نفره نیست، ادامه داد: اما به اصول تشکیلاتی پایبندم.
این نامزد بالقوه انتخابات ریاست جمهوری افزود: در صورت موفقیت، اولین کاری که پس از تشکیل دولت انجام می​دهم، احیای سازمان برنامه و بودجه خواهد بود. باهنر متعهد شد که از نیروهای تشکیلاتی به شرطی استفاده کند که نیروی قویتری خارج از تشکیلات نداشته باشد و در عین حال گفت: انتخاب شدن من بهترین ظرفیت را برای کشورو اصولگرایان رقم می زند.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین که می​گفت به شدت معتقدم که احزاب قدرتمند جدی باید وجود داشته باشند، به کنایه گفت: اگر احزاب جدی و قدرتمند وجود داشتند این طور نبود که هم من و هم احمدی نژاد را اصولگرا بخوانند! باهنر همچنین در پاسخ به دانشجویانی که او را در رئیس جمهور شدن احمدی نژاد موثر می خواندند، گفت: اگر قرار باشد در ارتباط با رئیس جمهور شدن احمدی نژاد مسئولیت خود را بپذیرم، سهم من حداکثر در حد نمایندگی مجلس است و نه بیشتر.
وی انتقاداتی جدی هم در ادامه به دولت وارد کرد. از جمله اینکه «دولت توان رفتن به عمق را نداشت، از جامع نگری برخوردار نبود و فکر می​کرد مشکلات کشور را می​توان پروژه​ای حل کرد».
انتقاد دیگر باهنر متوجه فعالیت​های دیپلماتیک دولت بود که گفت: یک روز می​گویند هولوکاست واقعیات ندارد، یک روز می​گویند ملت بزرگ اسرائیل! یک روز می​گویند تحریم​ها کاغذ پاره​ای بیش نیست و حالا می​گویند همه مشکلات به دلیل تحریم​هاست! این یعنی چی؟
گزیده سخنان باهنر از این قرار است:
·         {در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مجوز تلویزیون خصوصی صادر می​شود؟} رسانه​های صوتی تصویری طبق قانون اساسی در ایران در اختیار حاکمیت هستند. اما اینکه ساعاتی در اختیار بخش خصوصی خارج از حاکمیت قرار گیرد، قابل تحقق است.
·         برخی فکر می کنند بودجه یعنی فقط اقتصاد، در حالی که بودجه یعنی دفاع امنیت ملی، مسائل سیاسی اقتصادی و ... من در تصویب بیش از 20 سند بودجه کشور نقش اساسی داشته ام.
·         هر دولت، مخالفینی دارد. دولت باید با وجود مخالفین بتواند کار بکند و هر عذری دال بر اینکه مخالفین نگذاشتند من کار بکنم حرف بی ربطی است.
·         به دو شاخه موی خانم​ها کار نداریم، به بیش از این دو شاخه هم کار نداریم. اما تا آنجا که هنجارشکنی صورت نگیرد. تفکیک جنسیتی در دانشگاه​ها اتفاقا عین ناهنجاری است.
·         ممکن است کسانی از رهبری خرج کنند، حتی ممکن است روابط فامیلی با رهبری داشته باشند اما قطعا رهبری در انتخابات بی​طرف هستند.
·         به برخی از رسانه​هایی که به نوعی دایره فعالیتشان در سطح کل کشور است توصیه می کنم عدالت رسانه​ای را رعایت کنند و دامنشان را از محل مانور تبلیغاتی کاندیدای خاص پاک نگه دارند.
/2929
منبع: خبرآنلاین